דוד שלום, אני צריך עזרה בנוגע לזכויות יוצרים לערך המכללה לביטחון לאומי. הערך מועתק ברובו (copy - paste) ממסמך כלשהוא ברשת שלא ברור מה מקורו. כאשר אני מבצע מחיקה של החלקים המועתקים, הם מוחזרים ע"י המשתמש . לטענת המשתמש:Elad (ראה דיון בדף השיחה של הערך) אני לא רשאי למחוק דברים מאחר שאני לא מפעיל מערכת. המשתמש הנ"ל חדש בויקיפדיה ואולי לכן לא ברורים לו הנהלים בנושא. עזרתך בנושא, תודה--קפיטוליני 21:05, 20 בפברואר 2007 (IST)
שלום דוד. שלחתי לך פניה במייל. זהר דרוקמן - אהמ 22:05, 14 בפברואר 2007 (IST)
שלום דוד. אבקש לשנות את שם המשתמש שלי לקובי. בתודה מראש, יוסאריאן • שיחה 23:50, 14 בפברואר 2007 (IST)
כבר יש חשבון כזה. YonidebestΩTalk 00:05, 15 בפברואר 2007 (IST)
משום מה PACMAN סבור שאסור לצטט סיכומים מתוך הודעות לעיתונות של הלמ"ס. אתמול הגיע דוח בנושא המשפחה בישראל ונסיתי לעדכן מתוך ההודעה לעיתונות המסכמת נתונים לערך משפחה ופקמן מחק בטענה של זכויות יוצרים. ההודעות נשלחו אלי כדי שאפרסם אותם באתר הידען (ואפרסם, בשבת אחרי שאהפוך את הטבלאות לתמונות, עניין טכני שפשוט לוקח זמן). אבל למה שגולשי ויקיפדיה לא יהנו ממידע מעניין? אפשר להפיק ממנו אפילן ערך חדש - המשפחה בישראל. חבל רק שאני לא שולט ברזי כתיבת טבלאות בויקי Avibliz 23:59, 14 בפברואר 2007 (IST)
באתר הלמ"ס מופיעים תנאי השימוש, שמתירים "שימוש הוגן". אם אתה פועל לפי תנאים אלה, אין כל בעיה.
טבלאות ויקי הן עניין פשוט, ראה עזרה:טבלאות. דוד שי 07:52, 15 בפברואר 2007 (IST)
תודה. אנסה להתמודד עם שני הדברים, אם כי לצערי כבר לא במהלך היום, בשל ענייני עבודה.Avibliz 08:35, 15 בפברואר 2007 (IST)
טרם קיבלתי תשובה מהאקדמיה העברית, אבל ד"ר מרינברג כנראה ראה את הקטע שכתבתי בהכה את המומחה ושלח לי את הדוא"ל הבא:
"אביהו שלום,
ראיתי את הערתך (האם אכן שלחתי לך קטעים מספרי? מתי? מצטער, אך איני זוכר). בכל מקרה, המונח "עמאי" לא הומצא על ידי. הוא הומצא לפני שנים רבות על ידי האח יוחנן, אחד ממקימי הקהילה הקתולית דוברת העברית. מה שכן, המונח היה בקושי ידוע (אם בכלל) בציבור הכללי והקתולי, וייתכן שלי יש חלק מסויים בנסיון החייאתו והפצתו. ואם אכן כך הדבר - לכבוד הוא לי. בכל מקרה, אשמח אם תוכל לעדכן ולתת קרדיט לממציא האמיתי של המונח.
כל טוב,
אביתר
מכיוון שהתחלתי לתרגם את הערך שהבטחתי, אני בהחלט אקיים את בקשתו של ד"ר מרינברג לגבי הקרדיט על השם. אביהו • שיחה 21:35, 15 בפברואר 2007 (IST)
כנראה ששאלתך לאקדמיה קשה, כי שלחתי להם שאלה אחריך, והיום קיבלתי תשובה. דוד שי 22:16, 15 בפברואר 2007 (IST)
שימו לב שהביטוי מופיע בועידת הוותיקן השנייה כתוצאה ישירה מהתרגום של הנזיר יוחנן אליחי (בו נעזרתי) שאני מניח שהוא האח יוחנן הנ"ל. טרול רפאים 22:34, 15 בפברואר 2007 (IST)
עיון בדף גרסאות קודמות הראה שהביטוי מופיע בועידת הוותיקן השנייה כתוצאה ישירה מתיקוני עריכה שאני עשיתי לערך ולא מהתרגום של הנזיר יוחנן אליחי. אביהו • שיחה 22:51, 16 בפברואר 2007 (IST)
התשובה מהאקדמיה הגיעה היום:
"המונחים שציינת לא הובאו לדיון באקדמיה ללשון העברית.
אמנם במילונים שבדקתי (אנגלי-עברי) המילה 'הדיוט' הובאה, וכן 'לא מקצוען'.
המילה 'עמאי' כשלעצמה לעניין הזה - רעיון מעניין. במיוחד שיש במילה חזרה למקור, ליוונית.
המילה 'עמאי' גזורה באופן תקני. 'עם' בצירוף הסיומת 'אי' של התואר, וכאן משמשת סיומת לשם תואר מועצם.
מה שנותר לשאול אם אמנם יש בה צורך, ואם המילה 'הדיוט' אמנם אינה מספקת.
אם אמנם כך, מכיוון שהאקדמיה ללשון לא דנה בעניין, ולא נראה שתדון בקרוב, נראה שאפשר להשתמש בה.
בברכת חודש טוב ומבורך,
רחל סֶליג"
נראה לי שהעניין סגור. אביהו • שיחה 19:58, 19 בפברואר 2007 (IST)
אי אפשר שלא להתפעל מהיחס הנאה של האקדמיה לשאלות המופנות אליה. אצלנו העניין ייסגר כשהצבע של המילה עמאי יהיה כחול. דוד שי 22:27, 19 בפברואר 2007 (IST)
דוד, אתה בטוח ש"עריכה" זה מה שנדרש כאן? מגיסטר 10:15, 17 בפברואר 2007 (IST)
לגמרי לא. זה מה שהבנתי במבט ראשון, כמינימום ההכרחי. אם במבט מעמיק יותר אתה חושב על צעד אחר, לא אתנגד. דוד שי 10:17, 17 בפברואר 2007 (IST)
נקטתי אם כן בצעד אחר, הולם יותר למצבו. מגיסטר 10:21, 17 בפברואר 2007 (IST)
שלום דוד,
שים לב למשהו מעניין - בזמנו העברת קטע מהערך נוירופסיכולוגיה אל ערך חדש - נוירופסיכולוג; כעת מישהו טרח לשים על הערך המפוצל תבנית איחוד.. מה הדין בנושא? נחמיה ג 19:59, 17 בפברואר 2007 (IST)
בוויקיפדיה העברית נהוגה הפרדה בין תחום ידע מסוים, כגון מתמטיקה או משפטים, ובין המקצוע המתבסס על תחום ידע זה, כגון מתמטיקאי או עורך דין. הסרתי את תבנית האיחוד. דוד שי 20:10, 17 בפברואר 2007 (IST)
איש המרק ביקש שלא ימנו אותו לפני מרץ, עד כמה שזכור לי. הלל • שיחה • תיבת נאצות 20:16, 18 בפברואר 2007 (IST)
גם לא להכריע זו הכרעה לגיטימית, במיוחד נוכח העובדה שהמלצת הקהילה הייתה מאוד לא מוכרעת (מעין תיקו בין בעד ונגד עם הרבה נמנעים), וכן העובדה שאיש המרק עצמו ביקש את עיכוב ההליכים. לא חלה על דוד החובה למסור הכרעה בתוך פרק זמן מסוים, או בכלל, וכפי שאנו מכבדים את הכרעותיו יש לכבד גם את אי-הכרעותיו. מגיסטר 21:33, 18 בפברואר 2007 (IST)
אמנם אני זמן קצר בויקיפדיה. אבל הגעתי למסקנה כי עדיף להשתמש בשמי המלא במקום בכינוי. אעדיף בלועזית, שכן אני בא בקשר עם איטלקים. בקשתי במקום כי במקום שם משתמש dani36 יבוא שמי המלא בלועזית Daniel Ventura . הבנתי כי כאן הכתובת. תודה. Dani36 21:29, 18 בפברואר 2007 (IST)
כנראה שלא נצטרך, דעתי השתנתה ואני חושב שמגיסטר צודק ואין צורך בפרמטר נוסף. בברכה, Almighty~שיחה 23:39, 18 בפברואר 2007 (IST)
הבנתי את הרעיון: נכון, יותר מכובד קישור לספר מאשר צילום העטיפה. אבל מה אפקטיבי יותר לעודד תשומת לב? האם לא טוב "מראה עינים" לתמונה מורכבת, אשר נוצרה על ידי הוצאת ספרים כדי למשוך תשומת לב, מאשר עיון בהערה בסוף הערך. שקול את הערתי ותחזיר "עטרה ליושנה".Daniel Ventura 08:35, 19 בפברואר 2007 (IST)
התמונה שנתת הייתה בעייתית במיוחד, מפני שבנוסף לעטיפת הספר כללה גם אלמנט גרפי של אמזון, כזה שזועק: "העתיקו אותי מאמזון". גם בלי אלמנט גרפי זה, ראוי היה למחוק את התמונה: הצגת תמונה בשימוש הוגן יש לעשות כאשר יש לה חשיבות גדולה מאוד לערך, ולא כדי לעודד תשומת לב. בערך העוסק בהרחבה בספר זה, סביר להביא את תמונת עטיפתו, אך בערך העוסק במגדל פיזה - לא. דוד שי 19:20, 19 בפברואר 2007 (IST)
קניתי. ובכל זאת, נדמה לי שאנו גם נאבקים על תשומת ליבו של הקורא, החשוף היום לאמצעי תקשורת, מכל המינים ומכל הסוגים. כל דבר שעשוי לגרום לכך שהקורא ימשיך להתבונן בערך זמן נוסף הוא חיובי. לכן הצעתי את אשר הצעתי. את שובל הפירסומת ניתן להסיר בקלות. כתיבת ערך על הספר יהיה לו מקום, אם מישהו יקרא אותו. כרגע אין לי תוכניות לכך. אם כי בדיעבד החייל הזה אולי הציל את חיי. באותו השנים , הייתי ילד בן 7, נהגתי לשחק בדשא ליד המגדל, היה זה המקום הבטוח היחידי בפיזה רק שם יכולנו לשחק בשקט. לא ידעתי שזה בזכות חייל בודד. חשבתי כי האמריקאיים נותנים כבוד למגדל. אגב, חיילים גרמניים כמעט ולא ראיינו שם. לטפס במדרגות מרוסקות, בנות 600 שנה, ללא מסילות לאחזקת ידים בעליה, אין זה תענוג גדול. הגרמנים כנראה עלו למגדל ושהו בו בשעות הימממה. Daniel Ventura 19:30, 19 בפברואר 2007 (IST)
ואפשרות נוספת: לא קראתי את הטקסט שעליו מדובר. אבל אם תתאר את הספר הספציפי בפיסקה או שתיים, בערך הזה, תוכל להכניס לערך גם את תמונתו, במסגרת שימוש הוגן. דני Danny-w 19:56, 19 בפברואר 2007 (IST)
לא, לא להגזים. הספר אכן מתואר בפסקה קצרה בערך, אבל אין זו הצדקה להצגת עטיפתו. דוד שי 20:14, 19 בפברואר 2007 (IST)
אני עדיין כוסס את ציפורניי... הלל • שיחה • תיבת נאצות 11:23, 20 בפברואר 2007 (IST)
שלום רב. בהתאם לדף השיחה של הערך הנסיך כספיאן, אני פונה אליך בבקשה שתשמש כבורר בנוגע למחלוקת. הדיון החל בשיחה:הנסיך כספיאן#עוד על האלגוריות, ונמשך בשני פרקים נוספים. בתודה מראש על הטרחה ובברכה, יוסאריאן • שיחה 17:20, 20 בפברואר 2007 (IST)
תודה על העזרה בבנית הערך טרנטו. אולי תוכל לעיין בדף שיחה בעיר ולהציע איך לתקן שני ליקויים שנותרו.Daniel Ventura 10:33, 21 בפברואר 2007 (IST)
אודה לך מקרב לב אם תחווה דעתך על הצעת הפשרה המתגבשת, כנציג המתנגדים וכויקיפד רב עיטורים. אני חושב שזו הדרך לשים את הנושא מאחורינו ובכדי שהפשרה תצליח חשוב לשמוע מגוון רב של דעות ענייניות. אחרי הכל פשרה טובה היא פשרה בה שני הצדדים אינם מרוצים. תודה, קרני • שיחה • זה הזמן ל... 20:37, 19 בפברואר 2007 (IST)
תגובתי תגיע, אבל לא לחכות בקוצר רוח. דוד שי 20:41, 19 בפברואר 2007 (IST)
ראיתי שקראת. אתה חושב שהגזמתי וצריך לצנזר קצת? דרור 10:52, 20 בפברואר 2007 (IST)
שלום, דוד,
האם מתוכנן השנה מפגש ויקיפדים בפסח? המפגש בחנוכה היה נחמד מאד ונשמח למפגש נוסף בפסח, אבל הזמן מתקרב ואין רמז לכך. מה הסיכויים?--שלומית קדם 22:27, 19 בפברואר 2007 (IST)
למפגש נחוץ מישהו נמרץ, שמסוגל לארגן ולדחוף, וזה לא הצד החזק שלי, אבל יש ויקיפדים אחרים שמצטיינים בכך. נשמע מה יש לאחרים לומר. דוד שי 22:31, 19 בפברואר 2007 (IST)
אולי כדאי לפתוח ערך מיוחד לכך. סיפרו לי על שני מקרים. עדות שמיעה. האחת, בכינוס מורים נאמר כי הויקי פדיה הוא מקור לא אמין ויש לומר זאת לתלמידים. ( הם כנראה לא יודעים על כך!!!). אגב, למורים יש הנחה באנציקלופית של ynet. שנית, השדרן גבי גזית ציטט היום ברדיו ערך מתוך הויקיפדיה. כמובן יש לבקש בכל מקרה שמיעה או קריאה ממקור ראשון ולא כמו בשני המקרים הנ"ל. אגב, אולי יש ערך כזה ואני מתפרץ לדלת פתוחה. לתשומת לבך.Daniel Ventura 15:07, 21 בפברואר 2007 (IST)
הערה בעניין זה, אם יותר לי. במידה שיהיה ערך כזה (ואני בספק), הרי שנידרש להתייחס גם ל"שיחה:מייקל לואיס". ואני לא בטוח שזה יעשה לנו טוב. ובכלל, כבר אמרו חז"ל "אין הנחתום מעיד על עיסתו". אנחנו כאן כדי לכתוב אנציקלופדיה חופשית ברשת. לא כדי לכתוב על עצמנו. דני Danny-w 15:45, 21 בפברואר 2007 (IST)
מסכים. שכנעתי אותי די בקלות.Daniel Ventura 15:58, 21 בפברואר 2007 (IST)
כבר קיים הדף ויקיפדיה:פרסומים בעיתונות, אם כי קצת עייפנו מלעדכן אותו. אין צורך לציין כל ציטוט, משום שבכל יום מצטטים את ויקיפדיה, גוגל חדשות מראה את אלה שבאתרי החדשות, אבל לא עוקב אחר שידורי הרדיו. בעניין מורים המפקפקים באמינותה של ויקיפדיה, שלח אותם לויקיפדיה:אמינות. דוד שי 21:41, 21 בפברואר 2007 (IST)
שלחתי את תוכן הערך למורה שהלשין.אגב, הוא סיפר לי כי המורים להגו למי שהציג להם את העובדה. גם אני נהנתי ממנו. יישר כח. Daniel Ventura 22:51, 21 בפברואר 2007 (IST)
שלום
מדוע מחקת את קטגוריה:צנזורה בישראל: גופים ותקנות? היא נוצרה לאחר הדיון בשיחת קטגוריה: צנזורה, ולדעתי חוקים מקומיים כאלה לא מתאימים להכלל בקטגורית על כמו "צנזורה". בברכה, pacman • שיחה 19:46, 22 בפברואר 2007 (IST)
כל הקטגוריה כולה, לאחר האיחוד, כוללת 10 ערכים, וזה לא מצדיק פיצול. ההבחנה בין מקומי ללא מקומי איננה מוצלחת, משום שאם תקרא את הערכים הגלובליים לכאורה, תגלה שעיקרם עוסק בישראל. כל הדיון בשיחת קטגוריה: צנזורה דפוק, וחבל שבמקום להרחיב ולשפר את הערכים העוסקים בצנזורה, ויקיפדים מכלים זמנם בוויכוח עקר. דוד שי 19:56, 22 בפברואר 2007 (IST)
נו טוב. אני כבר התייאשתי מהדיון שם. pacman • שיחה 19:58, 22 בפברואר 2007 (IST)
תודה על התיקונים בערך מוקצה, הם עזרו לי לשפר את הכתיבה שלי בויקיפדיה. רציתי לשאול אותך, האם אני יוכל לבקש ממך, לעבור לפעמים על ערך מסוים שאני עורך כדי שתעיר עליו וכדו'? אליהו52ז 08:46, 23 בפברואר 2007 (IST)
אשמח לעבור, אם כי לפעמים יעבור זמן עד שאספיק לעשות זאת. דוד שי 08:48, 23 בפברואר 2007 (IST)
שלום, רציתי לבקש שתוסיף בעמוד הראשי באיזור אירועים בחודש העברי את ז' באדר, יום הולדתו ופטירתו של משה רבנו.
תודה BlackDragon 11:16, 23 בפברואר 2007 (IST)
ז' באדר יגיע במוצאי שבת, ואז יוצג. דוד שי 13:06, 23 בפברואר 2007 (IST)
רק אחרי שהוספתי פסקה הבנתי שלמעשה הערך נגזר מערך מקיף יותר בנושא חשבונאות. האם רצוי להרחיב בערך המצומצם שבנית , או לכתוב את ההרחבות בערך הכולל?
לימדתי מספר שנים בחוג לחשבונאות באונ' ת"א, כך שבעקרון אני יכול להרחיב את הערך הזה (וכן ערכים במימון) באופן ניכר; האם לדעתך יש עניין בכך או שבמצבם הנוכחי הם מספקים? --Yoavd 13:02, 23 בפברואר 2007 (IST)
כדאי מאוד להרחיב, גם בערכים קיימים וגם בחדשים - נושאי החשבונאות והמימון נמצא בחיתוליהם בוויקיפדיה העברית. לגבי מיקום ההרחבות: אשאיר זאת לשיקול דעתך, בכל מקרה אפשר יהיה להזיז מערך לערך אם יתגלה שעדיף לעשות זאת. דוד שי 13:06, 23 בפברואר 2007 (IST)
אם אתה עוסק בזה ברוך הבא. כתבתי את הערך הון עצמי אחרי שמצאתי שהוא לא קיים. חסרים ערכים כמו נכסים התחייבות ערך היסטורי חשבונות תוצאתיים בוודאי דו"ח זרמי כספים או משהו בשם דומה. בהצלחה.13:47, 23 בפברואר 2007 (IST)
קראתי גם את הערך הזה (במסגרת קריאה של כל הערכים החדשים שאני עושה כדי להבין "מה קורה פה" וללמוד מכל אחד שבונה ערכים. הבעיה היא היכן לשים את הגבול כי למשל בחלק מהערכים המתמטיים (הרקע שלי חלש בנושא למרות שלמדתי לא מעט עקב התמחותי במימון) צריך להיות ממש איש מקצוע כדי להבינם בשעה שהערכים בנושאים שמנית כתובים כך שכל אחד , ללא רקע קודם יוכל לקרוא אותם. אצטרך לחשוב טוב כיצד להיכנס לנושא ולתת לו את הראוי לו. לשם הדוגמה - בספר לימוד בחשבונאות כמה מאות עמודים בנושא דו"ח כספי כרקע כללי , ועל תת הנושא "ניתוח דוחות כספיים" יש אלפי עמודים מודפסים.
יכול להיות שכפשרה אתבסס על הערך האנגלי שהוא לגמרי לא רע ובנוי כסדה של מושגים שלכל אחד מהם ערך מפורט בעצמו. --Yoavd 06:13, 24 בפברואר 2007 (IST)
כאשר יש ערך אנגלי טוב, בהחלט אפשר להתבסס עליו. דוד שי 07:57, 24 בפברואר 2007 (IST)
רציתי להודות לך על השחזור בערך רב-לשוניות. אלמלא הגעת, מי יודע אם מישהו היה שם לב להשחתה... אין מי שינטר את האתר בשעות שלפנות בוקר? תודה, דניאל • שיחה 11:12, 24 בפברואר 2007 (IST)
המצב אינו כה חמור. יש מנטרים אחדים, אבל לפעמים כולם ישנים. כשמגיע הבוקר ההשחתות מתגלות ומתוקנות. דוד שי 12:00, 24 בפברואר 2007 (IST)
שלום דוד, האם תוכל להעריך את מצבו הנוכחי של הערך אשר בזמנו הצבת עליו "תבנית שכתוב". מלמד כץ 11:19, 24 בפברואר 2007 (IST)
תודה על סידור הפרקים. שאלת כתיב: "שאתו" או "שאיתו"? מלמד כץ 13:55, 24 בפברואר 2007 (IST)
לאחר שנה באתר, נתבקשתי על ידי הקהל (שיחת משתמש:יעקב בויקי) לשנות את שמי. האם יש אפשרות לקבל את השם "יעקב" שגילגמש פתח כדי להדגים מה זה איש קש? יעקב בויקי 21:20, 24 בפברואר 2007 (IST)
שיניתי, מעכשיו אתה יעקב. דוד שי 07:03, 25 בפברואר 2007 (IST)
לרובם אין רישיון (הוספתי לאחת שהייתה צילום מסך של ויקיפדיה את GFDL). הייתי מוסיף להן תבנית שימוש הוגן אבל הן אינן שימוש הוגן לפי דעתי ולכן אני נותן לך להוסיף תבנית זו אם אתה חושב שזה שימוש הוגן ושאי-אפשר למצוא תחליף חופשי. Yonatanh 12:36, 26 בפברואר 2007 (IST)
אנא התערב במה שנעשה בערך בית הנבחרים הבריטי. דרוראבי פשוט מחבל בניסיונות לערוך את הערך, מתעקש ממש כמו בראבו123 על קידוש כל מילה וכל פסקה שמופיעה בערך האנגלי, ומפריע לערוך ערך שנמצא בתבנית בעבודה. לא יכול להיות שברגע שמישהו כתב ערך לא תינתן למישוה אפשרות לעשות שינויים במבנהו, ולהוריד כפילויות או פרטים תפלים. זה שהוא לא מצליח להבדיל בין עיקר לתפל ומקדש כל דבר שמופיע בערך האנגלי, לא חייב להעניש את קוראי הויקיפדיה שרוצים להבין מה זה הפרלמנט הבריטי, בלי לאבד את היער מרוב עצים. eman • שיחה • ♥ 15:27, 26 בפברואר 2007 (IST)
ראיתי שדורית מנסה לגשר ביניכם, ואני מציע ששניכם תקבלו את הצעותיה. דוד שי 18:32, 26 בפברואר 2007 (IST)
האם החזרת את תבנית:חשיבות לערך כי לא השתכנעת? פקמן הסיר אותה לאחר שהבהרתי את החשיבות. שנילי • שיחה 22:36, 26 בפברואר 2007 (IST)
ההחזרה הייתה תקלת עריכה. הרי אין כל ספק בחשיבותו. דוד שי 22:38, 26 בפברואר 2007 (IST)
במקרה צפיתי אתמול בתוכנית "לונדון את קירשנבאום" בערוץ 10 כשפתאום אתה הופעת שם. אני לא יודע איך הצלחת להדוף את כל חצים שהופנו אלייך בכל הקשור לאמינות הויקיפדיה אבל עשיתי זאת בצורה יוצאת דופן. בדרך כלל הם לא נותנים הרבה צא'נס למרואיינים שלהם, במיוחד כשהם מנסים להוכיח טענה כלשהי - כמו שניסו לעשות זאת עם ויקיפדיה - אבל עמדת במשימה ונראה לי שבדרך שכנעת הרבה צופים. Ramiy ( שיחה - תרומות ) 08:42, 27 בפברואר 2007 (IST)
לא ראיתי אותה. יש קישור לתוכנית ברשת? --נריה הרואה 08:53, 27 בפברואר 2007 (IST)
גם אני לא ראיתי, והרבה פעמים אני נתקל בהתקפות דומות. מעניין לשמוע מדוד שי ענה... מיכאלי 08:54, 27 בפברואר 2007 (IST)
אני ראיתי ואכן, כל הכבוד לדוד. נראה לי, שההתקפות של השניים והתשובות של דוד עשויות לעורר סקרנות אצל חלק מן הצופים. יש רק לקוות, שיהיה זה החלק המשכיל, המתעניין והתורם, ולא הטרולים המשחיתים. אגב, דוד, למה קראו לך שי דוד?--שלומית קדם 09:13, 27 בפברואר 2007 (IST)
תודה על המחמאות.
חיפוש של "דוד שי" בפליקס יביא אתכם להקלטה של הראיון.
השם "שי דוד" היה טעות קלה של המפיקים. דוד שי 09:25, 27 בפברואר 2007 (IST)
דוד, קצת חבל לי שלא ציינת בתגובה ללונדון שיש שם לכותבים בויקיפדיה. אתה, אני ואחרים כותבים כאן בשמנו האמיתי, וגם מי שכותב תחת כינוי נשפט, בסופו של דבר, על סמך דברים אחרים שכתב באותו כינוי. מי שכותבים על תורת היחסות הם שמות שהראו שהם מבינים משהו בתורת היחסות, ולא ווקס פופולי. גדי אלכסנדרוביץ' 10:52, 27 בפברואר 2007 (IST)
איך אפשר בחמש דקות, ששתיים וחצי מהן זה שאלות...? חגי אדלר 11:17, 27 בפברואר 2007 (IST)
ללא ספק קשה, אבל נראה לי שאפשר היה לעשות זאת במקום אחד מהתשובות. כמובן שאם אני הייתי במקומו של דוד הייתי מבלה את שתיים וחצי הדקות שלי בגמגומים. גדי אלכסנדרוביץ' 11:22, 27 בפברואר 2007 (IST)
הופעה מצוינת. כל הכבוד! הערת אגב: אני מציע להגדיר את ויקיפדיה כ"דמוקרטיה ישירה" ולא כ"אנרכיה מסודרת". נראה לי שגם הקונוטציות טובות יותר. מלמד כץ 13:23, 27 בפברואר 2007 (IST)
הופעה מעולה יישר כח --גלנוס 09:35, 2 במרץ 2007 (IST)
הערך מחולל ישומים משווע להגהה שלך. עשיתי כמיטב יכולתי, אבל זה עדיין לא מספק את רצונו של משתמש הא. --אפי ב. • שיחה • 18:48, 27 בפברואר 2007 (IST)
עברתי מעבר ראשון, כרגע אין לי זמן ליותר מזה. דוד שי 07:39, 28 בפברואר 2007 (IST)
שלום דוד (או ששמך הוא שי?! קידינג...). אתחיל: 1. המופע שלך אצל לונדון וקירשנבאום היה קצר מדי. התקשורת תמיד עושה את זה למרואיינים - מביאים אדם, אפילו שר החוץ בכבודו ובעצמו - ונותנים לו ארבע דקות! אני מציע מרד, פשוט תסרב להופיע אם יסרבו להקדיש לך לפחות שבע דקות. אפשר להדליף את זה לתקשורת - ולהרוויח מעט פרסום וחינם - וכך אולי יצטרפו למרד מרואיינים נוספים. 2. הצורה "מיסים" קצת מפריעה לי והצעתי להחליפה ל"מסים" באולם ההחלפות. אתה מתבקש לתת את דעתך. קח בחשבון שיש ערכים בהם מופיעות שתי הווריאציות (אותי זה מטריד). 3.הדף "תרומה לוויקיפדיה" זקוק להגהה. אינני יכול לעשות זאת בעצמי מסיבות טכניות. אני מניח שאתה יכול. זה הכול בינתיים. אני מניח שתקרא את שורות אלה בבוקר. שיהיה לך יום טוב ופורה. Gridge ۩ שיחה 02:14, 28 בפברואר 2007 (IST).
לגבי 3 - הוא לא יכול, אני חושב. אתה מוזמן להציע מה לשנות ואני אשנה - אני יכול:-) YonidebestΩTalk 02:36, 28 בפברואר 2007 (IST)
הראיון לא היה קצר כלל. מובן שאני יכול לשוחח על ויקיפדיה גם שעה שלמה, אבל גם 5 דקות בפריים טיים זה המון זמן, ויש לשמוח על כך. הרעיון להכתיב לתקשורת את כללי המשחק נחמד, אזכור אותו כאשר אהפוך למגה-סלבריטי. כעת, כשאני רק סלבריטי, עוד לא הגיע הזמן להשתמש בו. דוד שי 07:19, 28 בפברואר 2007 (IST)
מדהים כמה אנשים מסגרו את התעודות שהכין אופק.... אני יודע לפחות על שלושה:) ממש אחווה סודית. Harel • שיחה 18:59, 28 בפברואר 2007 (IST)
הנושא עלה לדיון ביוזמתי ב"מזנון" ובדף השיחה שלי - של המשתמש. אולי כתבתי מעט בחריפות אך בסופו של דבר נמצא הפתרון, אליו לא ניתן היה להגיע בהתחלהוחבל. אני מניח שאינך חייב תגובה לאיש ובוודאי לא בכל נושא. אבל, אם אתה מוכן להביע את דעתך בנושא האורינטציה השיווקית, האם היא נחוצה או לא אשמת לשמוע. גם אם לא תגיב, לא אזכיר לך את הפניה. לילה טוב. Daniel Ventura 01:07, 1 במרץ 2007 (IST)
במחשבה שניה, אולי הערה שלי לא הובנה: לא עסקתי בתכנית של הערכים, שאלה חשובה בפני עצמה, דנתי בעידוד הציבור, עובדים ובני משפחותיהם להשתמש בויקיפדיה. אם הניתוב לקוי, לעולם לא יתחילו לגשת לפרויקט הנפלא שהצטרפתי אליו, לצערי, רק לפני חודש.Daniel Ventura 01:44, 1 במרץ 2007 (IST)
האם סבור אתה שיש מקום לערך על ערן דולב לפי עריכתך כאן? Yonatanh 01:48, 1 במרץ 2007 (IST)
מי השואל? יש לי רשימת נושאים שאני מבין בהם ורשמתי אותם בדף המשתמש. נושא הבידור אינו בינהם. הוא כלל לא מוכר לי ואפילו אני סולד ממנו. בגילי, אני מרשה לעצמי לעסוק רק בדברים שאני סבור כי יש לי הבנה בהם ולכן יש לי איזה שהוא יתרון יחסי. ברוך ה יש לי די נושאים כאלה. לילה טוב.יהיה אשר יהיה מי שפנה אלי.
מצטער שלא הסברתי את עצמי כראוי וגם לא חתמתי על ההודעה (מאוחר וכו'). ערן דולב הוא רופא ופרופסור לרפואה באחת מהאוניברסיטאות כאן בארץ (נדמה לי ת"א). התכוונתי לשאול את דוד אם הוא חושב שהוא ראוי לערך כאן לפי ההחלטה שלו לקשר לערך הלא קיים שלו מערך של אשתו דליה יאירי. בטעות שכחתי לכתוב כותרת ולכן זה נראה כאילו שאלתי אותך את השאלה.:) Yonatanh 01:48, 1 במרץ 2007 (IST)
הבנתי. לילה טוב. בינתיים קבלת תשובה, לא לענין והרצאה, עוד פחות לענין.Daniel Ventura 01:51, 1 במרץ 2007 (IST)
ערן דולב היה קצין רפואה ראשי, וזו סיבה מספקת כדי לעשותו ראוי לערך. דוד שי 05:30, 1 במרץ 2007 (IST)
שלום, לא ברור לי למה הורדת את התוספת שלי בערך אסתרינה טרטמן על המשפט בו נמצאה אשמה בפגיעה בהולך רגל? טרטמן דמות ציבורית ועל כן החשיבות בציון פסקי דין לגביה חשובים אף יותר מאשר לגבי אדם רגיל. גם אם מקרה זה אינו קשור ישירות לפועלה הפוליטי זו עובדה מהותית בקורות חייה. Assafn • שיחה 19:02, 1 במרץ 2007 (IST)
זו עובדה מאוד לא מהותית, והגיע הזמן שתלמד להבדיל בין מידע שמקומו בעיתון למידע שמקומו באנציקלופדיה. כתרגיל, אני מציע שתשיג גישה למאגר של פסקי דין, ותכין רשימה של כל פסקי הדין שבהם נדון חבר כנסת הפעיל כיום. צפויות לך הרבה הפתעות. דוד שי 19:07, 1 במרץ 2007 (IST)
יתכן שצפויות לי הפתעות אך אני בטוח שרשימת פסקי הדין בהן חבר הכנסת האקראי נמצא אשם אינן גדולות כל כך. כמו שאני רואה זאת עיתון מציג מידע הבנוי מעובדות כמו גם ביקורות, הירהורי הכתבים, שמועות, דעות אישיות וכו.. לא טענתי שויקיפדיה צריכה להפוך לעיתון אך מדוע לא לציין עובדות נטרליות?
אני מבין מתגובתך שכנראה דעתנו שונה מדי בנושא, ואינני מעוניין לפתוח בדיון מיגע. אסתפק במחאה שהשארתי למעלה. סוף שבוע טוב Assafn • שיחה 19:39, 1 במרץ 2007 (IST)
אני לא מסתפק בכך. אדגיש שוב: יש הבדל בין כתיבה בעיתון לכתיבה באנציקלופדיה, גם מבחינת בחירת העובדות הראויות לפרסום. אנציקלופדיה צריכה להעניק לקורא תמונה רחבה של הנושא, כזו שיש לה חשיבות במשך שנים, בעוד שעיתון חי את חיי הרגע. כדאי שתפנים רעיון זו לפני שאתה ממשיך לעסוק בכתיבת אנציקלופדיה. דוד שי 19:55, 1 במרץ 2007 (IST)
אשמח אם תוכל לפשר במלחמת העריכה בערך הזה, ולהסיר את ההגנה. שבת שלום, ינבושד 15:05, 2 במרץ 2007 (IST).
שלום דוד שי,
כבר עברו כמה שעות טובות מזמן סיום ההצבעה על הפשרה של עמנואל ויוני. לא הגיע הזמן לנעול ולארכב? מארק ברלין 22:47, 1 במרץ 2007 (IST)
אם חלף הזמן הנדרש להצבעה, סכם, נעל וארכב - כל ויקיפד רשאי לעשות זאת. דוד שי 22:50, 1 במרץ 2007 (IST)
Wikiwand in your browser!
Seamless Wikipedia browsing. On steroids.
Every time you click a link to Wikipedia, Wiktionary or Wikiquote in your browser's search results, it will show the modern Wikiwand interface.
Wikiwand extension is a five stars, simple, with minimum permission required to keep your browsing private, safe and transparent.