יהונתן בוקר טוב. ראה עזרה:טבלאות. עוד שני דברים קטנים ברשותך ראה:בסוף קטע שנכתב בדפי שיחה, נהוג "לחתום" באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה), שהופכים ל"חתימה" עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: . הוספת החתימה נדרשת כדי שנבין בקלות מיהו הכותב של כל קטע בדף, ולכן חשוב להקפיד עליה. בדפי שיחה נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה שאליה מתייחסים (כלומר נכתבה כבר שורת תגובה מעל לזאת שמתווספת כעת), נהוג להוסיף זוג נוסף של נקודתיים. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם. דניאל-מתנצל על הפלישה לדף שיחתך. בברכה --Assayas • שיחה • 10:04, 28 באוגוסט 2011 (IDT)
שלום יונתן. אני חושב שהערך קצר ומבולבל. למשל ברור למדי שהנתון על ארה"ב מופרך ולא ברור ההקשר המדויק של הנתון על מחצית מאוכלוסיית העולם. איני חושב שיש לשנות את השם. דניאל ב. • תרמו ערך 12:50, 28 באוגוסט 2011 (IDT)
קודם כל השם שלי יונתן ולא יהונתן (אמא שלי מקפידה עד היום שאני אתקן אנשים). למרות שאני רשום משנת 2007 (אחי השתמש בשם שלי בטופס הרישום), למעשה אפשר לומר שאני בויקיפדיה רק שבועיים, כך שטבעי שיהיו טעויות על כל הכללים של האתר. זאת לא הפעם הראשונה שאני מקבל תזכורת לרשום חתימה בסוף כל שיחה (אני חושב שלפחות 7 משתמשים נוספים רשמו לי אותה בשבוע הקודם..).
בקשר להערה שלך דניאל, אני מודה שאת הערך כתבתי קצת בפזיזות וחוסר כוח (הערך נכתב בשעות הקטנות של הלילה), אבל אל תשכח שהערך קיים רק בשפה האנגלית, וגם שם ניתן לראות שהמידע שם מועט מאוד ומבולגן. אני לא בטוח שהנתון על ארה"ב מופרך (לפי הדף מקור שהפנו שם, זה נראה די אמין). והנתון על העוני של מחצית מאוכלוסיית העולם, בא לתת ביטוי להבדלי יוקר העלויות בין המדינות. אחרי השיפוץ שעשית לערך לא נשאר בו כעמט שום דבר (מדוע היה צורך להוריד את הטבלאות? ואת התת-פרק על מחאת העגלות?), כך שאני די מצטער שביזבתי זמן בכתיבה שלו. אולי בעצם כדי למחוק את כולו וזהו?. אם ערך כזה ראוי בויקיפדיה-אנגלית מדוע שלא יהיה ראוי לויקיפדיה עברית?.
שלום יונתן. באופן כללי עדיף לכתוב ערכים בתשומת לב ובנושאים בהם יש מקורות וידע קודם. עדיף ערך אחד מוצלח (כמו עריכך הקודמים) מאשר כמה ערכים פחות טובים. אם אתה מסתמך על הערך האנגלי, ודא קודם שמדובר בערך טוב. אין טעם לתרגם ערך שמראש בעייתי. הנתון על ארה"ב ודאי מופרך ושגוי בכמה סדרי גודל. שים לב שזה אומר פחות מ-3 דולר ליום, וזה בקושי מספיק לחטיף. נתונים על הבדלי יוקר המחייה צריכים להופיע בערך יוקר מחייה. הערך שלך צריך להתרכז בגידול ילדים. לא אני מחקתי את הטבלאות, אלא דוד שי ותצטרך לשאול אותו מדוע (דברים כאלה אפשר לבדוק בדף הגרסאות הקודמות). אני חושב שהערך לא מתאים כרגע, ואפשר להעבירו לדף משנה שלך שימתין שם עד שתשפרו (אם תרצה). בהצלחה! דניאל ב. • תרמו ערך 20:57, 28 באוגוסט 2011 (IDT)
אשמח לשמוע ביקורת, הארות והערות על הערך ידית הדלת.
עד עכשיו אני מתלבט ואודה לך מאוד אם תוכל לתת לי עצה: איזה שם מתאים יותר לערך:
ידית הדלת, ידית לדלת או ידית דלת. אני עדיין קורא שוב ושוב את שלושת האופציות וכולם נשמעים לי קליטים והגיוניים. איזה מהם הכי מתאים לדעתך?.
--Yonatan eli - שיחה 00:05, 29 באוגוסט 2011 (IDT)yonatan_eli
איננו נוהגים ליידע כשאין צורך. לכן ידית דלת. הערך חביב. הפרק "ידיות מזוהמות" קצת מוזר. למה הכוונה "מדיף חיידקים וזיהומים"? מה המקור לפסקה הזו? דניאל ב. • תרמו ערך 00:09, 29 באוגוסט 2011 (IDT)
באמת זה שם קצת מוזר, מה דעתך על 'התפשטות זיהומים' או 'זיהום ידיות'. שים לב ששמתי מקור בכתבה, המציין סוג כזה של זיהומים. מקור נוסף המתייחס לזיהום ספיציפי בידיות: http://members.vol.at/schmiede/MsgverSSt.html בנוסף שמעתי פעם שיש אפילו זיהומים שבאים ממזוזות ישנות.
--Yonatan eli - שיחה 00:25, 29 באוגוסט 2011 (IDT)yonatan_eli
ראיתי את המקור אבל הוא לא שופך אור על סוגיית ה"הדפה". ממתי חיידקים נדיפים ממתכות? מה המשמעות של המשפט הזה בכלל? דניאל ב. • תרמו ערך 00:32, 29 באוגוסט 2011 (IDT)
שלום דניאל, ראיתי שחסמת את משתמש:Yottam לזמן בלתי מוגבל. אבקשך כנהוג, להוסיף פסקה בדף שיחתו המודיעה על החסימה ועל סיבותיה, כולל קישורים מתאימים. תודה חנה Hanay • שיחה • את הויקיפדים החדשים כבר הכרת? 11:40, 29 באוגוסט 2011 (IDT)
שלום. לא דיברנו יותר מדי זמן! יש לי שאלה בקשר לעיצוב דף בויקיפדיה. אני זוכרת שכבודו מטפל בנושא הזה. לכן פניתי לכבודו שוב. שאלתי: בצד שמאל של דף המשתמש שלי הוספתי תיבות משתמש. כבר יש לי טור אחד. אני רוצה להוסיף את התיבה: "נמצא בויקיפדיה" מתחת לתיבה: "אוהב תיבות". האם כבודו יודע כיצד עושים זאת? וגם: כיצד התיבה הבאה תהיה מתחתיה? וכן הלאה... מותר לך להיכנס לדף המשתמש שלי כדי לראות למה אני מתכוונת. בתודה מראש: חוקרת דיבוקים • שיחה • אמצו ערך יתום! 11:50, ל' אב התשע"א (IST)
ח"ח על הערך חזקה. לא הבנתי את כולו וכרגע אני עדיין מתלבט האם זה מונע ממנו להיות מומלץ. הדרבון הוא הערך על חשבון אינפיניטסימלי. בגלל נסיבות אישיות אבא שלי מלמד אותי את היסודות של התחום הזה, ואני מתרשם שלא קשה להציג את הבסיס שלו באופן פשוט. אם תערוך אותו זה יהיה מצוין. נ.ב. הערך הזה הוא דוגמה לאיך ערך מתמטי לא צריך להיראות: הוא מכיל רשימה של כמה מושגים בסיסיים בתחום, היסטוריה ורשימה פורמלית של שימושים, במקום הסבר אקלקטי - אינטואיטיבי ופורמלי - על איך החיה הזו עובדת וכיצד היא שינתה את העולם. Nachy•שיחה 01:42, 31 באוגוסט 2011 (IDT)
תודה! אדם שמכיר היטב את המושג גבול (מושג היסוד בחשבון אינפיניטסימלי) ואת פונקציית האקספוננט אמור להצליח להבין את הערך חזקה לפחות עד הפרק "חזקה ממשית", ואם הוא מכיר מרוכבים אז אולי גם את "חזקה מרוכבת".
בקשר לחשבון אינפיניטסימלי, זה אתגר קשה. אני אבחן את הנושא מקרוב ואחליט. דניאל ב. • תרמו ערך 02:00, 31 באוגוסט 2011 (IDT)
שיניתי את ההגדרה בערך גבול (מתמטיקה). בדוק אותי בבקשה. Nachy•שיחה 13:08, 31 באוגוסט 2011 (IDT)
סליחה על ההתערבות, אבל מה שכתבת שם אינו נכון, כי גם לסדרה קבועה יש גבול - כל איברי הסדרה שווים לגבול הזה. שדדשכ • שיחה • פורטל שבת זקוק לכם. בואו לעזור! א' באלול ה'תשע"א • 13:14, 31 באוגוסט 2011 (IDT)
מתמטיקה זה לא אני... כתבתי את זה אחרי שקראתי את הפרק על גבול באתר של הבלין. תרגיש חופשי לשנות\למחוק מה שכתבתי. Nachy•שיחה 13:35, 31 באוגוסט 2011 (IDT)
מחקתי את "בניסוח אחר: בסדרת מספרים שיש לה גבול, תמיד ניתן להגדיר קבוצה סופית של אברים בסדרה, שאינסוף האברים האחרים קרובים יותר לגבול מהאבר הקטן ביותר של הקבוצה.". מהניסוח הזה ניתן להבין בטעות למשל ש-–1 הוא גבול הסדרה ההרמונית, כי לכל איבר יש אינסוף איברים בסדרה שקרובים יותר למינוס אחת. דניאל ב. • תרמו ערך 13:47, 31 באוגוסט 2011 (IDT)
מאותה סיבה, גם ההסבר על הסדרה ההרמונית לא מדויק. אבל אני מתלבט איך להסביר את זה בלי להכניס אפסילון. שדדשכ • שיחה • פורטל שבת זקוק לכם. בואו לעזור! א' באלול ה'תשע"א • 13:54, 31 באוגוסט 2011 (IDT)
אכן, הסרתי לבנתיים. בעיני ההגדרה הכי אינטואטיבית לגבול של סדרה היא שסדרה מתכנסת לגבול מסוים אם בכל סביבה של הגבול יש אינסוף איברים של הסדרה. דניאל ב. • תרמו ערך 14:31, 31 באוגוסט 2011 (IDT)
אתם מותירים את הערך למעשה ללא הגדרה כלל; המשפט "גבול הוא מספר שאיברי הסדרה קרובים אליו כרצוננו - החל מאיבר מסוים" הוא לא הגדרה. Nachy•שיחה 14:33, 31 באוגוסט 2011 (IDT)
זו דווקא הגדרה מדויקת. מי שרוצה להבין טוב יותר יקרא את גבול של סדרה. דניאל ב. • תרמו ערך 14:35, 31 באוגוסט 2011 (IDT)
אם יותר לי להתערב, אפשר להשאיר את הדוגמה עם השליש ולהדגיש שדבר זה נכון לכל מרחק שנרצה מ-0 - יהיה איבר כלשהו שהחל ממנו האיברים קרובים לאפס עד כדי המרחק הזה. 94.159.211.125
לגבי הערך גבול של סדרה: הפתיח שגוי לפי דבריך, דניאל. הרי לפי ההגדרה "מספר, שאליו הולכים ומתקרבים אברי הסדרה" גם -1 הוא הגבול של הסדרה ההרמונית. Nachy•שיחה 14:41, 31 באוגוסט 2011 (IDT)
אנונימי, אתה צודק. אני לא כל כך אוהב את הדוגמה הזו כי ניתן להסיק ממנה בטעות שסדרה מתכנסת כאשר איבריה הולכים וקטנים, או כשהם הולכים וקרבים זה לזה. אבל אין לי בעלות על הערך ואתה יכול לערוך את הערך על פי הערתך. נחי, גם אתה צודק. מילת המפתח שיש להוסיף היא "כרצוננו". דניאל ב. • תרמו ערך 14:45, 31 באוגוסט 2011 (IDT)
אז מה רע בניסוח "בסדרת מספרים שיש לה גבול, תמיד ניתן להגדיר קבוצה סופית של אברים בסדרה, שאינסוף האברים האחרים קרובים יותר למספר קטן כרצוננו מהאבר הקטן ביותר של הקבוצה."? Nachy•שיחה 14:50, 31 באוגוסט 2011 (IDT)
כי אתה מרבה בישויות שלא לצורך. שים לב שפשוט לקחת את ההגדרה הרגילה (יש מספרים קרובים כרצוננו) והלבשת עליה את סיפור הקבוצה הסופית. דניאל ב. • תרמו ערך 15:14, 31 באוגוסט 2011 (IDT)
אה, צודק. למרות שזה כן מוסיף את האלמנט של האינסופיות שלא מופיע בהגדרה הנוכחית. Nachy•שיחה 15:18, 31 באוגוסט 2011 (IDT)
זה בדיוק היופי. במשך שנים רבות הבעיה באינפי הייתה שההגדרות נשענו על תהליכים אינסופיים מעורפלים. אבל בזכות עבודתו של אוגוסטן לואי קושי אנו מסוגלים לבס את עולם האינפי, העוסק מטבעו בדברים אינסופיים, על דברים סופיים בלבד. בכל מקרה, כשיתפנה לי קצת זמן היום או מחר אני אערוך את הפתיח ואוודה שלכל האספקטים שדנו בהם יש ביטוי. דניאל ב. • תרמו ערך 15:29, 31 באוגוסט 2011 (IDT)
כוכב המסורים
לויקיפד הרגיש, תודה • חיים 7 • לכתוב לי • א' באלול ה'תשע"א • 01:50, 31 באוגוסט 2011 (IDT)
אנא בדוק את הערך ישיבת באר התורה. המתנגדים היחידים לחשיבות היו בובות קש, לעומת זאת נרו יאיר הבהיר בבירור למה יש חשיבות. בסיום הדיון מוטי מחק את הערך. --בברכה, טישיו - שיחה 02:03, 31 באוגוסט 2011 (IDT)
שיחזרתי את הערך שנמחק באופן לא הגון. אני משאיר את תבנית החשיבות כדי שהדיון יתקיים מחדש. דניאל ב. • תרמו ערך 02:05, 31 באוגוסט 2011 (IDT)
לפי הכללים נרו הבהיר את חשיבותו ללא כל ספק. גם לי עצמי ידוע שמדובר בישיבה מפורסמת ביותר.--בברכה, טישיו - שיחה 02:06, 31 באוגוסט 2011 (IDT)
אם כך, תוכל להבהיר חשיבות בנקל. דיון מחודש הוגן לשני הצדדים. הערך לא היה צריך להימחק, אך עדו שהניח את התבנית גם זכאי לדיון הוגן ללא בובות. דניאל ב. • תרמו ערך 02:09, 31 באוגוסט 2011 (IDT)
תיקון קל. גם התבנית הונחה על ידי בובת קש. תומר - שיחה 03:27, 31 באוגוסט 2011 (IDT)
אם כן, ברור שיש למחוק אותה, לא? בברכה, טישיו - שיחה 03:28, 31 באוגוסט 2011 (IDT)
עדכון: מחקתי, אך לוסתם החזיר (ראה דף שיחתו). --בברכה, טישיו - שיחה 03:46, 31 באוגוסט 2011 (IDT)
עד שאתה שם, תציץ גם בגבריאל יוסף לוי - גם שם דף השיחה שורץ בבק"שים, וגם המוחק הוא אותו המוחק. לדעתי הנוהל טוב: שחזר את הערך עם תבנית החשיבות. בברכה - קיפודנחש - שיחה 05:12, 31 באוגוסט 2011 (IDT)
טישיו, אין זה הגון שהסרת התבנית לאחר שהתנגדתי למעשה ובטרם קיבלת את תגובתו של לוסתאם (שגם לא סיפרת לו שאני כבר נדרשתי לסוגיה). שים לב שלמרות דבריכם, עדו הוא זה שהוסיף את התבנית במקור. היא נמחקה על ידי אנונימי והוחזרה על ידי בובה. קיפוד, שיחזרתי. דניאל ב. • תרמו ערך 10:46, 31 באוגוסט 2011 (IDT)
שלום דניאל ב. הגבתי לתשובה שלך לשאלה על שיטת ההצבה, אם זה לא קשה אני אשמח אם תגיב. תודה 94.159.211.125
אז אתה בעצם שואל אם בכל מודל של אנליזה שבו מתקיים כלל ההרכבה ניתן להחליף משתנה. אני לא יודע מה התשובה. דניאל ב. • תרמו ערך 12:33, 2 בספטמבר 2011 (IDT)
לא ידעתי שזה מה שאני שואל (-: בכל מקרה, תודה.
אשמח לקבל דעתך לעניין האיחוד והשמות.--גמדקנאי - שיחה 03:37, 4 בספטמבר 2011 (IDT)
הערך: המרכז לבריאות הנפש טירת הכרמל , מאוד קצר וחסר מאוד , בנוסף קיימים בו אזכורים שאינם נכונים ולא הוכחו ושאינם מתאימים לרוח החדשה הקיימת בבית החולים.
ערכתי את הערך (ניתן לראות בגרסאות הקודמות ) , ולקחתי את החומר כפי שהוא מופיע באתר הבית הרשמי של בית החולים.
יש לציין שאני הנני מנהל האתר הנ"ל , ושכל מטרתו הינה לספק מידע חיוני עבור אוכולסיית המטופלים המקבלת את שירותיה מבית החולים שהינו ממשלתי כמובן.
שאלתי הינה כדלקמן:
1. מדוע העריכה שלי נמחקה והוחזרה לגרסה הקודמת?
2. כיצד עליי לבצע זאת נכון על מנת שהערך ישמר.
תודה מראש.
יניב.
המרכז לבריאות הנפש טירת הכרמל.
שלום יניב. השינויים שעשית בערך שוחזרו מכמה סיבות. ראשית מחקת את אזכור הפרשיות האלימות במרכז ללא שום הסבר. ושנית, המידע שהוספת היה מנוסח בצורה בלתי אנציקלופדית ושיווקית (למשל המשפט "הטיפול ניתן תוך תחושת שליחות ורצון לשיפור מתמיד"). אם בכל זאת אתה רוצה להשפיע על הערך תוכל לפעול כך:
פנה לדף השיחה של הערך (שיחה:המרכז לבריאות הנפש טירת כרמל) והסבר שם למה לדעתך המידע שמחקת לא רלוונטי. אם בדיון שם יוחלט שהצדק עמך המידע יימחק.
הוסף מחדש את המידע שברצונך להוסיף בלי למחוק מידע קיים. הקפד על ניסוח אנציקלופדי והיצמד למידע עובדתי ואינפורמטיבי בלבד (למשל החלוקה למחלקות). הצמד להסברים בויקיפדיה:סגנון.
לגבי הראשון, אוקיי. יצרתי את זה במקום הכיתוב האנגלי שהיה שם לפניכן. לגבי השני, תודה על התיקון הגלובלי, אבל אני מבקש שלא תמחק את התיקון המקומי שלי גם כאשר הוא יתייתר. דניאל ב. • תרמו ערך 18:43, 5 בספטמבר 2011 (IDT)
אני אוהב לערוך את הממשק ואני אוהב שיש תיעוד לשינויים שעשיתי בממשק. דניאל ב. • תרמו ערך 18:45, 5 בספטמבר 2011 (IDT)
זה כה 2004. אפשר לקבל תיעוד נהדר של פעולות העריכה שלך גם ב־translatewiki. יש לך חשבון שם, אז השתמש בו. השם שלך יופיע גם ב„גרסאות קודמות” שם באתר וגם בקוד המקור עצמו.
אם ההודעה כאן לא תימחק, היא לא תתעדכן כאן כשהיא תתעדכן בקוד. זה נכון לגבי כל הודעה, וההודעה הזאת בפרט יכולה להתעדכן בקרוב. זאת סיבה טובה למחוק אותה. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 19:22, 5 בספטמבר 2011 (IDT)
שיהיה. אני מכיר היטב את translatewiki. תוכל לראות שיש לי די הרבה עריכות שם. דניאל ב. • תרמו ערך 19:28, 5 בספטמבר 2011 (IDT)
ראיתי. למה הפסקת ב־2009 והפקרת את השטח להתפרעויות שלי ושל ירון?:)
אגב, זה תקלה שההודעה של הממשק לניידים לא הייתה מתורגמת. צריך לבדוק למה. --אמיר א׳ אהרוני - שיחה 19:45, 5 בספטמבר 2011 (IDT)
שחיקה. ב-2009 התחלתי לנהל את OTRS וזה תפס את המשבץ של הפעילות ב-translatewiki. דניאל ב. • תרמו ערך 19:52, 5 בספטמבר 2011 (IDT)
אות הערכה לכותב על פונקציות מעריכיות
כל הכבוד על הערך חזקה. חזק וברוך! קלאופטרה - שיחה 00:30, 6 בספטמבר 2011 (IDT)
האומנם הענקת לדניאל גביעונית? עם כל הכבוד לפונקציות מעריכיות ולערך חזקה (ויש), מסופקני אם ההשפעה כה טראומטית עד כדי שדניאל יתחיל לקבל מחזור. גביע זה משהו כזה: קיפודנחש - שיחה 02:40, 6 בספטמבר 2011 (IDT)
זה גביע
וגם זה גביע
ואלו מדליות לשחיין
גביעונית זו המצאה מופלאה וחביבה בעיניי הרבה יותר מגביעים חסרי תועלת המעלים אבק על המדף. על כן בחרתי בה כתשורה הנאותה להביע את מלוא הערכתי לדניאל. קלאופטרה - שיחה 03:02, 6 בספטמבר 2011 (IDT)
אצלנו בכפר היו אומרים: "אל תיתן אגוזים למי שאין לו שיניים". קיפודנחש - שיחה 03:13, 6 בספטמבר 2011 (IDT)
דניאל הרוויח ביושר את גביע הגביעונית. בזכותו הערך נמצא עימנו היום. קלאופטרה - שיחה 03:16, 6 בספטמבר 2011 (IDT)
לא חסר בודק על פי התקנון? • חיים 7 • לכתוב לי • ז' באלול ה'תשע"א • 11:04, 6 בספטמבר 2011 (IDT)
הי דניאל - תוכל בבקשה להציץ בסוגיית ה"שבורים"/"מקולקלים" שהעליתי בדף השיחה של הערך, ולשקול מחדש את השחזור שביצעת? לא ביג דיל, אבל בכל זאת. תודה, Huckbuc - שיחה 17:53, 7 בספטמבר 2011 (IDT)
אם קישור פנימי הוא בעל סוגריים ושמים| ו]] אזי יופיע השם ללא סוגריים. לכן השינוי האחרון שלך מעט מיותר. Shannen - שיחה 20:40, 7 בספטמבר 2011 (IDT)
זה בדיוק מה שעשיתתי. בחן את העריכה היטב. דניאל • תרמו ערך 20:43, 7 בספטמבר 2011 (IDT)
אתה מתבלבל. הקישורים הופיעו בצורה אלגרו (עיר) ואני הוספתי את התו "|" בלבד כדי שבעת שמירה זה יהפוך אוטומטית לאלגרו. דניאל • תרמו ערך 21:34, 7 בספטמבר 2011 (IDT)
אני פונה אליך בתור מפעיל מערכת ומבקש את דעתך בנוגה לערך של מרגול ולקטע של המחאה החברתית
. יש שם כמה משתמשים שממשיכים למחוק את זה ולאיים? תוכל לעשות משהו?
אביעד Aviax1 - שיחה 22:20, 8 בספטמבר 2011 (IDT)
כשיש חילוקי דעות על התוכן בערך פונים לדף שיחה. אני רואה שכבר החל איתך דיון בדף שיחתך. דניאל • תרמו ערך 22:39, 8 בספטמבר 2011 (IDT)
היי דניאל:)
למה שחזרת את עצמך? השחזור הראשון היה נכון, לדעתי... יום נעים, יניב • שיחה • 11:29, 10 בספטמבר 2011 (IDT)
זה לא אני שיחזרתי את האנונימי, זה החתול שלי שהחליט לקפוץ על המקלדת:). שיחזרתי בחזרה בלי להסתכל בתוכן בהעריכה בכלל. דניאל • תרמו ערך 15:58, 10 בספטמבר 2011 (IDT)
גדול!:) טוב, בהתחשב בשחזור, אני חושב שיש לחתול שלך פוטנציאל בלתי מבוטל כמנטר (-; שבוע טוב, יניב • שיחה • 17:29, 10 בספטמבר 2011 (IDT)
אני אגלה לך סוד. לפעמים אני נותן לו להשתמש בהרשאות מפעיל שלי. שבוע טוב:) דניאל • תרמו ערך 18:43, 10 בספטמבר 2011 (IDT)
מהווה פתיחה של משפט טפל. לא חייבים מבחינה פרקטית, אבל ככל שאני יודע, תחבירית רצוי לפסוק לפני ואחרי כן. ע"ע פסוקית. Nachy•שיחה 01:47, 11 בספטמבר 2011 (IDT)
ככל הידוע לי, ולפי מה שכתוב, אין לשים פסיק כאשר המשפט קצר. דניאל • תרמו ערך 10:55, 11 בספטמבר 2011 (IDT)
צודק. כאן זה לא גרמנית. אביעדוס • שיחה י"ב באלול ה'תשע"א, 11:50, 11 בספטמבר 2011 (IDT)
שלום,
אני פונה בשמו של אושרי כהן בבקשה להחליף את התמונה אשר מעודכנת כרגע בעמוד הרשמי שלו בויקיפדיה.
התמונה מאוד ישנה, משנת 2006 ואושרי אינו מעוניין בה.
אשמח להעביר לך את כל הפרטים המזהים עבור בקשה זו.
עדי עוזיאל
מנהלת תיקי לקוחות
חברת Andromedia
אם תהיה תמונה מעודכנת ואיכותית שתינתן לשימוש חופשי לפי הרשיונו תהמקובלים בוויקיפדיה, בטוח שנשמח לשים אותה במקום התמונה הזו (או אולי בנוסף, אבל מן הסתם התמונה המעודכנת יותר תהיה בראש). eman • שיחה • ♥ 15:14, 12 בספטמבר 2011 (IDT)
אני לא מתעניין במיוחד בכימיה ואני לא מכיר טוב את שיטות המחקר. אני יכול להגיד לך שלמשל חומרים בחלל ניתן לזהות לפי ספקטרום בליעה. איך קבעו לראשונה איזה חומר הוא מה ומה המספר האטומי שלו? את זה אני לא יודע. אולי באמצעות מדידת משקל אטומי. דניאל • תרמו ערך 23:38, 18 בספטמבר 2011 (IDT)
עדכונים. דניאל • תרמו ערך 00:31, 19 בספטמבר 2011 (IDT)
הבטחתי לתומר לסיים עד סוף החודש. מחרתיים יש לי מבחן ואחר כך יהיה לי זמן לזה. דניאל • תרמו ערך 20:54, 20 בספטמבר 2011 (IDT)
בהצלחה. • אמיר (שיחה) 20:57, 20 בספטמבר 2011 (IDT)
לא קראתי וכנראה גם לא אקרא את התכתובת אודות הביקורת על האבולוציה, אבל למה שלא תלך בדרך של הצבעת מחיקה? הרי בכל מקרה לא ניתן למחוק ערך שכזה ללא הצבעה. Nachy•שיחה 00:05, 22 בספטמבר 2011 (IDT)
לסיפור המחיקה כבר נמצא פתרון והערך קוצץ משמעותית. הדיון כרגע הוא עם דמגוג המבקש לכתוב את הערך. דניאל • תרמו ערך 00:07, 22 בספטמבר 2011 (IDT)
אתה ממליץ לקרוא את הערך עכשיו? Nachy•שיחה 00:18, 22 בספטמבר 2011 (IDT)
לא, אין בו ממש תוכן. דניאל • תרמו ערך 08:10, 22 בספטמבר 2011 (IDT)
ב"ה
שלום אם אני רוצה לערוך את דף המשתמש שלי ואני רוצה לכתוב "משתמש זה הוא..." וכו', איך אני עושה את זה?--Yanki780 - שיחה 11:55, 25 בספטמבר 2011 (IDT)
בס"ד נכנס למצב עריכה, וכותב מה שבא לך. ליאת • שיחה • (מישהי שאיכפת לה) 11:57, 25 בספטמבר 2011 (IDT)
שאלה קצת פדנטית: בחוקי החזקות תחת הסעיף על חזקה טבעית, האם החוק השני תקף רק עבור m>n, היות ועדיין לא הגדרת מספר בחזקת מספר שלילי? כמדומני, אין זה מדויק שהחוקים נובעים מההגדרה הרקורסיבית של חזקה טבעית שמוצגת עד החוקים. כל טוב ושנה טובה, אריכא ברבור - שיחה 05:17, 29 בספטמבר 2011 (IDT)
עקרונית אתה צודק, אך מכיוון שאני מגדיר חזקה שלמה רגע אחר כך אין זה נורא. אני מניח שזה ברור שזהות מסוימת נכונה רק כשהיא מוגדרת. כל החוקים נובעים מההגדרה הרקורסיבית (זו הרי הגדרה לכל דבר ועניין, כל דבר הנוגע לחזקה טבעית ניתן להסקה ממנה). בחר חוק ואציג לך הוכחה שלו. דניאל • תרמו ערך 11:55, 29 בספטמבר 2011 (IDT)
היי דניאל,
אני בונה כרגע חלונית "קרבות ומבצעים". רציתי שאם מוצג כרגע קרב אוויר, אז לפני התקציר עליו, יהיה בקצרה תקציר קבוע על מה זה קרב אוויר, ואם מוצג מבצע צבאי, יהיה על זה תקציר קטן. בשביל זה יצרתי את פורטל:לוחמה אווירית/בחירת מידע. הסבר: הוא בודק האם המספר של הערך (לפי מספר דף המשנה) הוא זוגי, ולפי זה מתאים את התקציר. רציתי לשאול שאלה: כשנפתח את חלונית "כלי טייס", יהיו בה שלושה סוגים של כלי טייס. האם יש דרך לשים כל סוג במספר אחר, כך שניתן יהיה באמצעות חישוב פשוט לדעת רק לפי המספר, לאיזו קטגוריה הוא שייך? תודה רבה, Ofekalef • שיחה • הצטרפו למיזם המקורי! 13:39, 29 בספטמבר 2011 (IDT)
אני לא בטוח שהבנתי. אתה רוצה הבחנה בין שלושה סוגי מספרים כמו שזוגי/אי-זוגי הוא חלוקה של המספרים לשני סוגים? אם כן, אז כל מה שאתה צריך זה להשתמש ב-mod 3 במקום mod 2. זה יחזיר 0 למספרים שמתחלקים ב-3, 1 למשאירים שארית 1 בחלוקה ב-3, ו-2 למשאירים שארית 2 בחלוקה ל-3 (ראה חשבון מודולרי). דניאל • תרמו ערך 17:51, 29 בספטמבר 2011 (IDT)
הבחנה בין שלושה סוגי מספרים כמו זוגי/אי זוגי. מסיבה כלשהי חשבתי רק על האם מספר מתחלק ב-1, ב-2 או ב-3, אבל עכשיו אני מבין. תודה לך. Ofekalef • שיחה • הצטרפו למיזם המקורי! 17:53, 29 בספטמבר 2011 (IDT)
שלום דניאל, כאחד המתנדבים בויקיפדיה:OTRS, תוכל לחוות דעתך באשר לעניין תמונה והעלאתה אלינו או לשיתוף כאן (אין צורך לקרוא הכל, רק את החלק האחרון)? תודה ושנה טובה, דורית 13:57, 29 בספטמבר 2011 (IDT)
חג שמח. דניאל • תרמו ערך 18:03, 29 בספטמבר 2011 (IDT)
דניאל ב. היקר. אני הבאתי סימוכין לכך שמרסן גילה את המספרים שקרואים על שמו. אם אין לך סימוכין שמרכוס דו סוטוי טעה, אני ממליץ שתחזיר את העריכה שלי במהרה.A_Holy_Bartender - שיחה 22:17, 29 בספטמבר 2011 (IDT)
הקביעה שמרסן "גילה" את המספרים מהצורה מגוחכת. ברור שהאנושות לא היתה צריכה לחכות למאה ה-17 כדי להבחין בקיומם של מספרים טריוויאלים שכאלו. זה אפילו לא נכון שמרסן היה הראשון לחקור אותם. אוקלידס הבחין כבר 2000 שנה קודם לכן בקשר בין מספרי מרסן לבין המספרים המשוכללים. זה כתוב בכל ערך רלוונטי ומופיע בכל ספר רלוונטי. דניאל • תרמו ערך 22:20, 29 בספטמבר 2011 (IDT)
דבר ראשון, הנמך את הטונים. טענה המגובה בסימוכין אינה מגוכחת. יתכן שכותב הסימוכין טעה, אך זה לא סביר מפני שמרכוס דו סוטוי הוא פרופסור למתמטיקה מוערך, זוכה פרס ברוויק וכתב שלושה רבי מכר, כולם מתמטיים. אם יש לך סימוכין לטענות שלך, אנא כתוב אותם בערך. אחרת, החזר את הערך למצבו התקין.A_Holy_Bartender - שיחה 22:26, 29 בספטמבר 2011 (IDT)
בוודאי שיש לי סימוכין. יסודות מאת אוקלידס, כרך תשיעי. אין לי ספק שדו סוטוי יודע מה שאמרתי. או שלא הבנת כראוי את דבריו, או שהבעיה נעוצה בניסוח העמום של פופולריזציות של המתמטיקה. דניאל • תרמו ערך 22:32, 29 בספטמבר 2011 (IDT)
שוב, אם יש בידך סימוכין, כתוב זאת בערך ולא בדף השיחה שלך.A_Holy_Bartender - שיחה 22:38, 29 בספטמבר 2011 (IDT)
אתה מבלבל. לא צריך להציג בערך סימוכין שהוא לא גילה אותם (ואני מקווה שקיבלת את הטענה שזה אכן לא כך). זה סתם יגחיך את הערך. צריך להציג סימוכין לטענה שהוא כן גילה אותם, ולא מתוך פופולריזציה. אשמח אם תעתיק לפה את הציטוט המדויק של דו סוטוי. אגב, שם הערך היה שגוי. תיקנתי. דניאל • תרמו ערך 22:41, 29 בספטמבר 2011 (IDT)
אתה ממש חומד לצון. אתה אומר שהם נקראו על שמו בגלל שהוא השתמש בהם הרבה ועל-כך דרוש מקור, לא על זה שהוא לא גילה אותם. לא קיבלתי את טענתך. הציטוט הוא: "מרסן עלה על הרעיון לייצר מספרים ראשונים ע"י הכפלת 2 בעצמו פעמים רבות ואז לחסר 1."A_Holy_Bartender - שיחה 00:49, 30 בספטמבר 2011 (IDT)
הרחבתי את הערך וציינתי מקור בדף שיחה. מהציטוט ברור כי אכן טעית בפירוש. הוא לא טוען שמרסן גילה את מספרי מרסן, רק שהוא זה שחשב לחפש מספרי מרסן ראשוניים. ואכן, כפי שתוכל לקרוא בערך כעת, מרסן באמת השתעשע בעניין. הוא בוודאי לא הראשון לעשות זאת. אוקלידס הוא זה שהוכיח שמכל מרסן ראשוני ניתן לבנות משוכלל. דניאל • תרמו ערך 00:54, 30 בספטמבר 2011 (IDT)
דניאל ב. היקר: מה לא ברור לך בערך? לדעתי זה כתוב באופן ברור לחלוטין שאינו משתמע לשני פנים A_Holy_Bartender - שיחה 22:26, 29 בספטמבר 2011 (IDT)
לפי הערך "מספר שמייצג דקגון". מה זה דקגון ומה זה "לייצג" דבר כזה? מאיפה הגיעה הנוסחה ולמה חוזרים עליה שוב אבל בצורה מוזרה ולא מפושטת? חוץ מזה יש עוד קטנות כמו אי-עימוד של הנוסחאות, תקפות רק ל-n טבעי ולא בהכרח רק חיובי וניסוח בעייתי ("יכול להיות מחושב ע"י"). אני מוכן לשפצר, אבל עד שאגיע לזה שמתי שכתוב. דניאל • תרמו ערך 22:38, 29 בספטמבר 2011 (IDT)
שנה טובה. שלחתי @, תודה --Assayas • שיחה • 22:58, 29 בספטמבר 2011 (IDT)
היי דניאל,
אני ממשיך שיחה שהתחילה בדף השיחה של דורית. תעדכן אותי במידה ואתה מעדיף להמשיך את השיחה בדף שלה.
בקשר להעלאת התמונה של אסף אבידן לערכים בשפות השונות - עדכנתי את הערך באנגלית של אסף אבידן ולא העליתי את התמונה המתבקשת לויקישיתוף, אלא לויקיפדיה באנגלית, כי ממה שהבנתי, הזכויות על היצרה הן "פחות טובות" מאשר שמעלים לויקפדיה לפי מדינה. אני צודק או טועה?
אני בעצם העליתי תמונה שהיא לא שלי אבל ניתן לי אישור להעלות אותה ולייצג את בעל הזכויות על התמונה. שלחתי את ההצהרת הסכמה עפ"י הפורמט שקיים בויקיפדיה באנגלית. זה לא הספיק להם ועכשיו אני ממתין להצהרה שכבר שלחתי להם רק סרוקה עם חתימה בכתב יד של בעלת הזכויות. את ההצהרה אני שולח כמסמך מצורף למייל. זה עפ"י בקשתם.
תודה רבה על העזרה!
--Yoni Kory - שיחה 13:36, 2 באוקטובר 2011 (IST)
אני לא מכיר את כללי ויקיפדיה האנגלית ולכן לא יכול לעזור לך שם. בכל אופן, אם יש לך אישור מבעל זכויות היוצרים והוא מסכים לשחרר את התמונה ברישיון חופשי אז זה מספיק טוב גם לוויקישיתוף. דניאל • תרמו ערך 13:43, 2 באוקטובר 2011 (IST)
ידוע לך על הבדלים בזכויות יוצרים בהעלאת תמונה לויקישיתוף לבין העלאת תמונה חופשית לויקיפדיה העברית?
אתה חושב שיש אפשרות שיש הבדל מהותי בנושא בין ויקיפדיה העברית לאנגלית?
--Yoni Kory - שיחה 23:12, 2 באוקטובר 2011 (IST)
אם הץמונה חופשית, אז לא אמור להיות הבדל בין עברית לשיתוף, אבל איני בטוח במאה אחוז. מתניה מבין בנושא. דניאל • תרמו ערך 11:08, 3 באוקטובר 2011 (IST)
לא הייתי בטוחה למה צריך לקשר. נטע - שיחה 11:54, 4 באוקטובר 2011 (IST)
כך הנחתי. שמחתי לעזור! דניאל • תרמו ערך 13:29, 4 באוקטובר 2011 (IST)
כל המעשים המיוחסים לו בנוגע לאולימפיאדת ברלין 1936 מפורטים בערך שלו באנגלית (בעברית עוד אין ערך עליו), ומגובים באסמכתאות רבות. ראה Avery Brundage#1936 Olympics. אמנם לא כתוב שם במפורש שהיה אנטישמי, אבל מעשיו מעידים על כך בברור.--ניצן - שיחה 17:39, 4 באוקטובר 2011 (IST)
אתה מרוצה עכשיו? לא כתבתי אנטישמי אלא פרו-גרמני...--ניצן - שיחה 20:40, 4 באוקטובר 2011 (IST)
אחד משני דברים: או שאינך מבין מה זה אנטישמיות, או שאינך מפריד בערכים בין דעותיך לעובדות. בכל מקרה, זה גורם לי לדאוג לגבי האמינות של שאר הערך. דניאל • תרמו ערך 21:44, 4 באוקטובר 2011 (IST)
אני כתבתי מה שיש במקורות. לעניות דעתי, תמיכה במשטר הנאצי היא ביטוי של אנטישמיות, אבל מחמת הספק הורדתי את הביטוי הזה וכתבתי במקומו פרו-גרמני. זה עדיין לא מקובל עליך?--ניצן - שיחה 03:05, 5 באוקטובר 2011 (IST)
נ.ב. אני מודה שקשה להיות אובייקטיבי בערך כזה כשאתה בצד של הנרצחים... עורך פלסטיני מן הסתם היה עורך קצת אחרת... בערך באנגלית על אחד המחבלים (היחיד שנותר עדיין חי) הם נקראו Hostage takers, קרי לוקחי בני ערובה, ואני שיניתי את זה ל-Terrorists... גם זה לא היה מקובל עליך? אם כן, נראה לי שאתה מנסה להיות יותר צדיק מהאפיפיור בענין הזה...--ניצן - שיחה 03:15, 5 באוקטובר 2011 (IST)
המרחק בין התנגדות לחרם על המשחקים האולימפיים בברלין לבין אנטישמיות עצום. במקור שהבאת אמר אתלט יהודי כי הוא לא חושב שיש פה קשר לאנטישמיות בכלל. אם קשה לך לערוך את הערך אובייקטיבית, אל תערוך אותו בכלל. אתה אמור לדעת את זה. דניאל • תרמו ערך 11:22, 5 באוקטובר 2011 (IST)
שלום דניאל,
הנה ערך חדש שאני כותב משתמש:אבנר ק/גיל קלעי, אשמח אם תוכל לעזור לי בתרגום עבודתו המתמטית, אני חושש שאיני מבין בה הרבה... אבנר ק - שיחה 20:44, 4 באוקטובר 2011 (IST)
אין בעיה. ברשתוך, אעשה זאת מחר. דניאל • תרמו ערך 21:38, 4 באוקטובר 2011 (IST)
תודה רבה על עזרתך!!! גמר חתימה טובה:-) אבנר ק - שיחה 14:37, 5 באוקטובר 2011 (IST)
בבקשה. אני חושב שכדאי לשאול בויקיפדיה:ייעוץ לשוני כיצד יש תעתק את השמות שהשארתי בלועזית. דניאל • תרמו ערך 14:41, 5 באוקטובר 2011 (IST)
יצרתי לבקשתך. אשמח להערות, תיקונים, הגהה וביקורת. (בדף השיחה של הערך כמובן) בלנק - שיחה 02:06, 5 באוקטובר 2011 (IST)
תודה רבה! אבקר שם בקרוב. דניאל • תרמו ערך 11:23, 5 באוקטובר 2011 (IST)
למה "בתוך יער"? מה רע ב"ביער"? קיפודנחש - שיחה 19:23, 5 באוקטובר 2011 (IST)
מזל טוב - הערך חזקה (מתמטיקה) מומלץ כעת! תוכל לכתוב תקציר כאן? הערך יוצג בעמוד הראשי ב-26 עד 27 באוקטובר. תומר - שיחה 16:38, 5 באוקטובר 2011 (IST)
ברכות • חיים 7 • לכתוב לי • ז' בתשרי ה'תשע"ב • 16:44, 5 באוקטובר 2011 (IST)
תודה! אכתוב את התקציר. דניאל • תרמו ערך 16:54, 5 באוקטובר 2011 (IST)
תקציר יפה וחדשני. בעיה: מספר פעולות ההכפלה החוזרת הוא המספר השני פחות 1. תומר - שיחה 17:07, 6 באוקטובר 2011 (IST)
רעיון הפעולות בצד הוא חמוד, אבל אני חושב שעדיף תמונה צבעונית שמושכת את העין ומגרה לקרוא את הכתוב. שדדשכ • שיחה • י' בתשרי ה'תשע"ב • 23:42, 8 באוקטובר 2011 (IST)
אני דווקא באתי כדי להגיד את ההיפך: ממש אהבתי את הרעיון של התמונה. • אמיר عمير (שיחה) 14:36, 9 באוקטובר 2011 (IST)
גם אני חושב שהוא מוצלח. הרעיון הוא שקהל היעד הפוטנציאלי יראה את זהות אוילר או את הזהות המסתורית עם האותיות העבריות ויגיד, "וואו, אני חייב להבין מה זה אומר". דניאל • תרמו ערך 14:40, 9 באוקטובר 2011 (IST)
גם אני אהבתי. תומר - שיחה 14:48, 9 באוקטובר 2011 (IST)
שמי אלי אייל,ערכתי את הערך של האישיות: הרב אליהו שמאע הלוי מהמאה ה-17
פעלתי לפי כל הכללים אך מופיעה לי הערה בדבר בעית עריכה
אנא עזרתך
תודה
אלי א
איזו עזרה אתה צריך? דניאל • תרמו ערך 21:49, 9 באוקטובר 2011 (IST)
האם באפשרותך להכנס לערך אליהו שמאע הלוי ולבדוק מה לא תקין?
עשיתי קישורים תקינים
יש אסמכתאות מהאקדמיה
ובכל זאת קיימת בעיית עריכה שאני לא מבין מהי
שוב תודה
פניתי למשתמש שמכיר טוב ממני את התחום. בינתיים, אני ממליץ לך להירשם. דניאל • תרמו ערך 22:44, 9 באוקטובר 2011 (IST)
Shalom, Daniel. Sorry for not writing in Hebrew. I'm a user of Galician wikipedia, and we have found a problem with the article gl:Joseph Serchuk. That article had been created in many wikipedia projects (11, I guess), by the user Yottam, that you has recently blocked.
Only a few days after that blockage, several anonymous IPs have created the same article in many other wikipedias, the Galician one amongst them. Some of these IPs have also edited in the Hebrew wikipedia.
I can't affirm that Yottam and these IPs are the same human being. However, I thought it would be worthy for you to know, as a Hebrew.WP administrator, that this is likely.
All the best.
--Xabier Cid - שיחה 00:10, 13 באוקטובר 2011 (IST)
Hi Xabier Cid and welcome to Hebrew Wikipedia. Thank you for the important information. I'll check it soon. You should know that Yottam has been blocked due to copyright issues. I suggest you check his contributions on your wiki.
זאת די חוצפה (לא מה שאתה עשית אלא מה שקורה כאן בכללי). כתבתי ערך אתמול, הוא הועבר לארגז חול, יופי טוב מאד, עבדתי עליו נגמרה העבודה, הוא ערך מלא וטוב ומכיל הרבה ידע ומידע. לעומת ערך קטן וקצרמר שנכתב רק היום. מה באמת עדיף? איזה משני הערכים?! --כיכר השבת • שיחה • שָׁמוֹר וְזָכוֹר 16:41, 16 באוקטובר 2011 (IST)
השבתי בדף השיחה של הערך הנוכחי. גרסתך מפורטת יותר אך דרוש מעבר עליה. לאחר שהערך ישוכתב אשלב את גרסאות שני הערכים (זה אפשרי). דניאל • תרמו ערך 16:45, 16 באוקטובר 2011 (IST)
למה לשלב? כל מה שכתוב שם כתוב אצלי ואצלי (כפי שראית) כתוב הרבה יותר. השכתוב פה לא אמור להכניס ערך לארגז חול זה לא מצב חמור פה שדורש העברה לארגז חול. כיכר השבת • שיחה • שָׁמוֹר וְזָכוֹר 16:47, 16 באוקטובר 2011 (IST)
יש שני ערכים. אחד שדורש שכתוב ואחד שאינו. עד שהשני ישוכתב ברור שזה אינו בעייתי יופיע במרחב הערכים. בסוף התהליך אשלב גרסאות כי היו לא מעטים שתרמו לערך השני ומגיע להם קרדיט על כך. בכל מקרה, מכיוון שגרסתך היתה ראשונה, אתה תופיע כיוצר הערך. דניאל • תרמו ערך 16:52, 16 באוקטובר 2011 (IST)
שמח שיש פשרה. אשאל כאן ויקיפדים שמכירים את הרבנית, שיעברו וישכתבו (כמובן שארתם גם אני למשימה). --כיכר השבת • שיחה • שָׁמוֹר וְזָכוֹר 17:03, 16 באוקטובר 2011 (IST)
שלום עליכם,
מה דעתך על הערך הזה? אצלי הוא השאיר תחושה כי מדובר בערך הבל. תודה ומועדים לשמחה, יניב • שיחה • 17:12, 16 באוקטובר 2011 (IST)
25 אלבומים ב-6 שנים... הבל. דניאל • תרמו ערך 21:05, 16 באוקטובר 2011 (IST)
תוכל לעזור לי עם ביקורת עמית? Setreset • שיחה 21:56, 16 באוקטובר 2011 (IST)
ערך חביב. ארכז הערותי בדף שיחת הערך בקרוב. דניאל • תרמו ערך 11:14, 17 באוקטובר 2011 (IST)
באלגברה (בפרט באלגברה לינארית) כשאומרים "וקטור" מתכוונים לאיבר של מרחב וקטורי (זו הכללה של הווקטור המוכר מהפיזיקה). אין סיבה לכתוב ערך עצמאי על וקטורים, כל מה שיש להגיד עליהם כלול במרחב וקטורי (שהוא למעשה אוסף של וקטורים). אבל עדין זה לא נכון ש"וקטור" הוא "מרחב וקטורי", ולכן ההפניה והקישורים אליה נכונים. דניאל • תרמו ערך 20:40, 17 באוקטובר 2011 (IST)
אני מתקשה להבין את זה שמחד יש היגיון בכך שוקטור (אלגברה) יפנה למרחב וקטורי, אבל מאידך אין היגיון בזה שהמונח "וקטור" שמפנה לוקטור (אלגברה) לא יפנה ישירות למרחב וקטורי. לא מקובל בוויקיפדיה להשאיר לולאות כאלה, כך שיש להשאיר את זה רק אם מדובר באמת במקרה חריג. Nachy•שיחה 14:55, 21 באוקטובר 2011 (IST)
וקטור זה לא מרחב וקטורי, ולכן לא צריך לקשר ישירות למרחב. היה דיון במזנון לא מזמן על הפניות כאלו ונתנו עוד כמה דוגמאות. דניאל • תרמו ערך 18:29, 21 באוקטובר 2011 (IST)
היי, אשמח להתייחסותך בשיחה הנ"ל. עוד אחד - שיחה 14:09, 20 באוקטובר 2011 (IST)
שלום דניאל, האם אתה בקיא בהיסטוריה של המתמטיקה? אם כן, אולי תוכל לעזור לי בערך שאני כותב: המהפכה המדעית? כפי שאתה רואה, הערך כמעט גמור מלבד הפסקה על המתמטיקה, שאמורה לתאר את השינויים שעברו על המתמטיקה במאה ה-16 ובמאה ה-17. אם זה יעזור, אני אשמח ללקט עבורך את כל המידע הרלוונטי מתוך הערך האנגלי המבולגן, אבל אני לא חושב שהמידע שם מספיק. אם אין לך פנאי/ידע, אולי תוכל להפנות אותי למשתמש אחר יבין בזה. תודה רבה מראש. בלנק - שיחה 21:15, 22 באוקטובר 2011 (IST)
אין בעיה, אחקור את העניין לעומק מחר. המתמטיקה התפתחה הרבה ביותר במאות 18-19 מאשר ב-16-17, אבל גם בשנים האלה יש דברים ראויים לציון (ראה למשל היסטוריה של החשבון האינפיניטסימלי). המקור הכי טוב באינטרנט להיסטוריה של המתמטיקה הוא MacTutor (חזק בעיקר בביוגרפיות). דניאל • תרמו ערך 22:37, 22 באוקטובר 2011 (IST)
תודה רבה לך. בלנק - שיחה 22:47, 22 באוקטובר 2011 (IST)
קראתי קצת חומר, וכפי שחשבתי לא מדובר בתקופה מהפכנית באותה מידה כמו בתחמוי מדע אחרים, מבחינת המתמטיקה. יש שני דברים שראוים לציון. האחד שהחשיבה המתמטית חדרה לתחומי המדע, שעד אז הסתפקו במחקר איכותי ולא כמותי. והשני הוא הולדת החשבון האינפינטסימלי. ארחיב עליהם בארגז שלך בקרוב. דניאל • תרמו ערך 22:25, 24 באוקטובר 2011 (IST)
דניאל צודק אולי כשמדובר על מה שאנו תופסים היום כ"מתמטיקה", כלומר משפטים מעניינים וחזקים, הוכחות, תחומי מחקר חדשים וכן הלאה. לעומת זאת אם מסתכלים על "מתמטיקה שימושית", המאות הללו היוו פריצת דרך אדירה. בתחילת המאה ה-16 המתמטיקה הייתה בעיקר שעשוע אינטלקטואלי של משכילים, והחישובים המעשיים היו בעיקר חישובי מסים ורבית, ועד סוף המאה ה-17 היה ברור לכל העולם שחוקי הטבע נשמעים לנוסחאות מתמטיות ומנוסחים בכלים של המתמטיקה - ראה גלילאו גליליי, יוהאנס קפלר, אייזק ניוטון. בנוסף, נוספו תובנות רבות שעזרו לבצע חישובים בצורה יעילה ומדוייקת - ראה ג'ון נפייר. אם תוכל לשים יד על ספר "מרקסיסטי" בשם "מתמטיקה למיליון" של היסטוריון בשם "הוגבן" (ולא "הוגמן" כמו שכתוב בטעות בקישור), תוכל למצוא שם מידע מעניין ומועיל (לצערי הספר כבר אינו ברשותי, אך ניתן למוצאו בספריות ובחנויות של ספרים משומשים). קיפודנחש - שיחה 23:16, 24 באוקטובר 2011 (IST)
זה פחות או יותר מה שדניאל כתב: " שהחשיבה המתמטית חדרה לתחומי המדע". לעמות זאת: מה אם עבודתו של פרמה בתורת המספרים? ואם אני לא טועה, גם פיתוח הגיאומטריה האנליטית (?) ויסודות מדעי המחשב. (נדמה לי שהבסיס הבינארי הומצא על ידי לייבניץ? או שאני טועה? שוב תודה רבה, ובהצלחה. בלנק - שיחה 01:58, 25 באוקטובר 2011 (IST)
ופסקל? הערך עליו לא מפרט את תרומתו, אבל האם הוא לא מתמטיקאי חשוב? אגב קיפוד, אשמח גם לשיפוצים שלך בערך, על מתמטיקה ובכלל.בלנק - שיחה 02:00, 25 באוקטובר 2011 (IST)
כמובן שכל אלה מתמטיקאים חשובים, ואזכיר גם אותם. דניאל • תרמו ערך 10:10, 25 באוקטובר 2011 (IST)
ראיתי שהתחלת לעבוד. תודה ובהצלחה בהמשך. כשתסיים, האם תוכל להעביר את הערך להמהפכה המדעית תוך מחיקת ההפניה? אני לא הצלחתי. בלנק - שיחה 23:38, 29 באוקטובר 2011 (IST)
אין בעיה. דניאל • תרמו ערך 23:44, 29 באוקטובר 2011 (IST)
בעזרת עבודתה הרבה של ליאת, ניתן לומר שהעבודה עליו הסתיימה. כעת תוכל לשלב את הגרסאות. --כיכר השבת • שיחה • שָׁמוֹר וְזָכוֹר 21:09, 24 באוקטובר 2011 (IST)
בס"ד העבודה שלי הסתיימה, יש מצב שאנשים אחרים ירצו לעבוד על זה, ואז דניאל יוכל לשלב בין הדפים. כיכר שים את תבנית בעבודה מתמשכת כדי שיראו שהערך דורש עבודה. ליאת • שיחה • (מישהי שאיכפת לה) 21:12, 24 באוקטובר 2011 (IST)
אם זה לא מפריע לך אעשה זאת מחר. דניאל • תרמו ערך 22:23, 24 באוקטובר 2011 (IST)
קח את הזמן:) --כיכר השבת • שיחה • שָׁמוֹר וְזָכוֹר 22:36, 24 באוקטובר 2011 (IST)
אני וויקיפדית נוספת רוצים לדעת האם יתאפשר העברת הערך למרחב הערכים? --כיכר השבת • שיחה • שָׁמוֹר וְזָכוֹר 21:45, 29 באוקטובר 2011 (IST)
למה דוד? ראה המשפט האחרון בפתיח. תודה הנדב הנכון - שיחה 22:24, 25 באוקטובר 2011 (IST)
פארנסוורת' מתואר כאחיין ה-n-י... של פריי, ולכן פריי הוא דוד ה-n-י של פארנסוורת'. נכון שמאוחר יותר מגלים גם שפריי סבא של עצמו, ולכן טכנית סבא של אחיו היחיד, ולכן בהכרח סבא ה-n+2-י של פארנסוורת, אבל זה למתקדמים. דניאל • תרמו ערך 22:28, 25 באוקטובר 2011 (IST)
כוכב החריצות
על החריצות והנכונות ברשותך • חיים 7 • לכתוב לי • כ"ז בתשרי ה'תשע"ב • 23:23, 25 באוקטובר 2011 (IST)
ראיתי. תודה,:) דניאל • תרמו ערך 10:16, 26 באוקטובר 2011 (IST)
שלום דניאל,
אשמח לשמוע את הערותיך על הערך הבא משתמש:אבנר ק/מיכה פרלס. לצערי הוא קצר מדיי, אך לא הצלחתי למצוא מידע נוסף. יום מגניב
--אבנר ק - שיחה 16:44, 29 באוקטובר 2011 (IST)
תודה:-) אבנר ק - שיחה 19:25, 29 באוקטובר 2011 (IST)
שלום דניאל ב./ארכיון 16,
הצבת בעבר תבנית {{בעבודה}} על הערכים תורת רמזי, סדרת לוקאס ועקרון החיבור, וזמן מה לא ערכת אותם.
לנוחותך, ישנה רשימה שמתעדכנת באופן תדיר, שמרכזת את הערכים עליהם הצבת את התבנית ואותם לא ערכת כבר תקופה.
ניתן למצוא רשימה זו כאן.
יש לשים לב: אם טעיתי, והתבנית הונחה על ידי אחר/ת, אשמח להודעה בדף שיחתי. ניתן לבטל את ההודעה בעתיד על ידי הוספת שם המשתמש בדף הזה.
בברכה,OfekBot - שיחה 19:44, 29 באוקטובר 2011 (IST)
שיחזרתי. תודה! דניאל • תרמו ערך 00:43, 31 באוקטובר 2011 (IST)
מצויין, תודה. טישיו - שיחה 00:53, 31 באוקטובר 2011 (IST)
היי,
ראה נא עריכה זו. הסרתי בינתיים את ההערה של האלמוני - אבל האם הנוסחה אכן טעונה תיקון? תודה רבה ולילה טוב, יניב • שיחה • 23:50, 31 באוקטובר 2011 (IST)
סידרתי (אני מניח שלזה הייתה הכוונה) שדדשכ • שיחה • ג' בחשוון ה'תשע"ב • 23:53, 31 באוקטובר 2011 (IST)
האנונימי התכוון לכך שבמקום נוסחה יש הודעת שגיאה. החלק הבעייתי בקוד הוא \dot \vec r שאינו חוקי (למרות שלא ברור לי למה). תוכל לראות שבעריכתי הקודמת הצלחתי להיפתר מהבעיה במקום אחר על ידי מחיקת שלב ביניים בשוויון, אבל זה לא יעבוד הפעם כי נראה שהחלק הזה הכרחי. יש לי ניחוש מה התיקון הרצוי אבל איני בטוח כי איני פיזיקאי. צריך לשאול את אחד הפיזיקאים. דניאל • תרמו ערך 00:05, 1 בנובמבר 2011 (IST)
שיחזרתי את התיקון שלך כי לדעתי הוא לא נכון. הדוט מסמן נגזרת ולא כפל. דניאל • תרמו ערך 00:05, 1 בנובמבר 2011 (IST)
יש כזה סימן בכלל, dot? הוא לא מופיע בוק:ענ, וגם כשהוא לבדו יש הודעת שגיאה:הפענוח נכשל (שגיאת תחביר): {\displaystyle \dot}
אהה. אז כנראה הוא לא מצליח לשים מעל האות את החץ של הווקטור ואת הנקודה בו זמנית. שדדשכ • שיחה • ד' בחשוון ה'תשע"ב • 00:22, 1 בנובמבר 2011 (IST)
כן, השאלה היא למה הוא לא יודע להתמודד עם זה. היית מצפה ממנוע מתמטי שיצליח לסמן שני סימנים יחד כאשר הדבר נדרש. בכל אופן, הפנתי את מת'נייט לדיון. דניאל • תרמו ערך 00:31, 1 בנובמבר 2011 (IST)
אכן, תגיות כמו vec ו-dot צריכות סוגריים מסולסלים שיקבעו על איזה איברים הן חלות. בברכה, MathKnightהגותי (שיחה) 17:03, 1 בנובמבר 2011 (IST)
בדיוק הגעתי לנושא, ושמחתי לראות ערך טוב בעברית. תוכל אולי לתקן את הסדרה ההנדסית בפסקה "מציאת הצגת זקנדורף"? אצלי היא לא מוצגת כראוי. דוד - שיחה 18:42, 2 בנובמבר 2011 (IST)
תודה על המחמאה. אני שמח לראות שאני לא כותב את הערכים האלה רק בשביל עצמי. תיקנתי את הנוסחה (שלא היתה משובשת בעבר, כך שאני תמה מה קרה). דניאל • תרמו ערך 20:01, 2 בנובמבר 2011 (IST)
היי דניאל, העליתי קודם לכן תמונה שצילמתי הבוקר לערך נתן גושן, אולם משום מה התמונה יצאה ענקית וצריך שהיא תהיה רק בגודל המקובל בערכים (בפינה השמאלית למעלה). איך עושים זאת? זאת הפעם הראשונה שאני מעלה תמונה שצילמתי לוויקיפדיה וזה לא כ"כ פשוט כמו שחשבתי... תודה מראש ולילה טוב, Amir37 - שיחה 00:07, 3 בנובמבר 2011 (IST)
גודל התמונה מייצג את הרוחב שלה. ברירת המחדל היא 250px, אבל היא מתאימה יותר לתמונות רוחב. בתמונות אורך עדיף לשנות את זה למשהו בין 150 ל-200, בהתאם לפרופורציות של התמונה. שיניתי ל-150. עידו • שיחה 00:12, 3 בנובמבר 2011 (IST)
היי אמיר. כפי שעידו הסביר, אם תקטין את היחס בין אורך לרוחב התמונה (למשל על ידי קיצוץ באורכה) היא תתאים לסטנדרט. אבל גם המצב הנוכחי טוב. דניאל • תרמו ערך 00:14, 3 בנובמבר 2011 (IST)
תודה רבה לשניכם על העזרה! זאת הפעם הראשונה שאני מעלה תמונה וזה היה קצת מסובך האמת, כך שלערוך אותה שוב זה בכלל נראה לי לא פשוט... בכל מקרה, התמונה בערך לא גדולה מדי עדיין (ביחס למקובל) או שזה תקין כעת לדעתך? Amir37 - שיחה 00:22, 3 בנובמבר 2011 (IST)
אני חושב שאין שום בעיה במצב הנוכחי. דניאל • תרמו ערך 00:23, 3 בנובמבר 2011 (IST)
מעולה, תודה רבה ולילה טוב! Amir37 - שיחה 00:26, 3 בנובמבר 2011 (IST)
יש לי "הידעת" שקשור לנושא: ניתן להגדיר את גובה התמונה במקום את רוחבה, (ניתן גם להגדיר הן את הרוחב והן את הגובה): כשמגדירים רק רוחב או רק גובה, הפרמטר שלא הגדרנו יחושב כך שהתמונה תשמור על הפרופורציות המקוריות ("aspect ratio"). הדרך להגדיר גובה היא על ידי הוספת x לפני המספר ("x250px"), והדרך להגדיר את שניהם היא עם x בין שני המספרים (בקריאה משמאל לימין, המספר הראשון הוא הרוחב): ("100x300px"). למשל בערך הזה, יכולת להגדיר גובה תמונה של 250 בעזרת "x250px". הידע האזוטרי הזה יכול להיות שימושי, אבל רק לעתים רחוקות (למשל מסגרת "זמרים ולהקות" בפורטל:פופ, שעושה שימוש בתבנית:זמרים ולהקות שמצידה עושה שימוש בהגדרת גובה התמונה). קיפודנחש - שיחה 00:40, 3 בנובמבר 2011 (IST)
אה לא הכרתי את התבנית הזאת, לכן העתקתי את הקוד מערך אחר שיש בו תמונה ושיניתי רק את השם... בכל מקרה, תודה רבה על המידע החדש (עבורי), אני מקווה לעשות בו שימוש בפעמים הבאות Amir37 - שיחה 11:11, 3 בנובמבר 2011 (IST)
אני לא רוצה להמשיך איתו כארגז חול (אני מנסה כמה שפחות ארגי חול) אז האם אני יכול לבקש למחוק את הערך הנוכחי ושים במקומו את הערך הראשון? --כיכר השבת • שיחה • שָׁמוֹר וְזָכוֹר 18:23, 3 בנובמבר 2011 (IST)
הייתי עושה זאת לפני זמן רב, אבל טרם טופלו ההערותיי בדף השיחה. דניאל • תרמו ערך 20:54, 3 בנובמבר 2011 (IST)
ראיתי את שתי הערותיך. האחת, אין לי בעיה להוריד את המשפט שלא נראה לך מתאים ולגבי ההערה השנייה, עניתי לך שם. וכן, הוא עדיין לא יודע מזה שום דבר. --כיכר השבת • שיחה • שָׁמוֹר וְזָכוֹר 21:59, 3 בנובמבר 2011 (IST)
לדעתי עדין כדאי להוריד את זה. זו אקטואליזציה מיותרת. דניאל • תרמו ערך 19:04, 4 בנובמבר 2011 (IST)
ההגדרה הרשמית לגבול היא בערך כך: לכל איבר בסדרה יש איבר מתקדם יותר, שממנו והלאה כל האיברים הבאים קרובים יותר לגבול. למה לא מספיק להגדיר שלכל איבר נתון נוכל למצוא איבר אחד מתקדם יותר שקרוב ממנו לגבול? אם אני לא טועה, ההגדרה השנייה מכילה את הראשונה בצורה מצומצמת יותר. Nachy•שיחה 10:44, 4 בנובמבר 2011 (IST)
בסדרה שהדגמת אכן לא לכל אבר יש אבר מתקדם שקרוב ממנו לגבול - האבר 1 הוא הקרוב ביותר באופן אבסולוטי.
לא קראתי את הערך נקודת הצטברות (תפנה אותי לקרוא אם זה יעזור לי להבין), אבל אני עדיין לא מבין במה ההגדרה שהצעתי לא מספיקה כדי להגדיר גבול של סדרה. Nachy•שיחה 11:03, 4 בנובמבר 2011 (IST)
שתי ההגדרות שהצגת אינן מתארות נאמנה גבול של סדרה. עליך להוסיף את הדרישה שהמרחק בין האיברים לגבול יהיה קטן כרצוננו. למשל מתקרב ל-, למרות שזה לא הגבול (0 הוא הגבול).
נניח והוספת את הדרישה שהצגתי. עדין ההגדרה השנייה לא עובדת. הדוגמה של עוזי תקפה, אבל הנה דוגמה יותר מובהקת:
. תמיד יהיה איבר קרוב כרצונך ל-0, ובכל זאת זו סדרה ללא גבול (לפי ההגדרה הראשונה). כפי שעוזי ציין, לגבול לפי ההגדרה השנייה שהצגת קוראים גבול חלקי, וזהו למעשה גבול במובן הרגיל (ההגדרה הראשונה) של תת-סדרה של הסדרה. גם להם יש חשיבות באינפי (למשל משפט בולצאנו-ויירשטראס). דניאל • תרמו ערך 13:04, 4 בנובמבר 2011 (IST)
כמובן - קטן כרצוננו. לסדרה של עוזי אין גבול, לפי ההגדרה שלי, כי ל-1 יש מספר שקרוב באופן מוחלט ואין מספר קרוב ממנו - 1, וגם ל-0 יש מספר שקרוב באופן מוחלט ואין מספר קרוב ממנו - 0.
הסדרה שלך מדגימה באמת את ההבדל. תודה. Nachy•שיחה 13:13, 4 בנובמבר 2011 (IST)
ההנחה של עוזי היתה שב"קרוב יותר" אתה מתכוון גם למקרה של שווה. אחרת לשיטתך הסדרה אינה מתכנסת ל-1, על אף שהיא בהחלט כן מתכנסת אליו. לכן יותר מדויק להגיד שתמיד יש "קרוב לפחות באותה מידה", ולא רק "קרוב יותר". דניאל • תרמו ערך 13:30, 4 בנובמבר 2011 (IST)
למה להניח את זה לגבי ההגדרה שלי ולא לגבי ההגדרה הכללית? ברור שמדובר בשאיפה אל הגבול ולא בהגעה אליו. הסדרה אולי מתכנסת ל-1, אבל הוא לא הגבול שלה. בדיוק בשביל זה הגדרתי "קרוב יותר" ולא "קרוב לפחות באותה מידה" - כדי להוציא סדרות שלא שואפות לגבול אלא שמגיעות אליו. תודה בכל אופן. Nachy•שיחה 13:38, 4 בנובמבר 2011 (IST)
אין הבדל בין "הסדרה מתכנס ל-L" לבין "גבול הסדרה הוא L". מדובר באותו דבר. כן מניחים את זה לגבי ההגדרה הכללית. מכל בחינה שהיא, הגבול של הוא אכן 1. דניאל • תרמו ערך 13:50, 4 בנובמבר 2011 (IST)
אז תתקן את ההגדרה הכללית... בהגדרה הכללית בגבול של סדרה מדובר על איברים שקטֵנים יותר. Nachy•שיחה 13:52, 4 בנובמבר 2011 (IST)
זה לא מה שכתוב שם. יש "הקדמונת" שמדברת על "אינטואיטיבית כך וכך", ומיד הסבר למה ההגדרה ה"אינטואיטיבית" אינה מְסָפֶּקֶת, ואז מגיעה הגדרה מתמטית. בהגדרה המתמטית לא מדובר על "קטֵנים" (ט' צרויה), אלא על "מרחק הקטן מ-ω ", כאשר ω עצמו חיובי (כלומר גדול ממש מ-0). אם כל המרחקים הם 0, הרי שכולם קטנים מ-ω, בדיוק לפי ההגדרה. קיפודנחש - שיחה 17:59, 4 בנובמבר 2011 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: לא ראיתי שום דבר שלא תואם את דברי בערך. שים לב שגבול מגדירים כך שלכל מספר (חיובי) שהוא, החל ממקום מסוים בסדרה המרחק בין איברי הסדרה לגבול קטן מן המספר (זוהי אגב ההגדרה המקובלת, ולא זו השקולה לה שהצגת בתחילת הדברים). ברור כי מקיים את התנאי. לא משנה איזה מספר ואיזה מקום תבחר, המרחק תמיד בין האיברים לגבול הוא תמיד אפס, שבהכרח קטן מכל מספר חיובי. דניאל • תרמו ערך 18:08, 4 בנובמבר 2011 (IST)
שוקו!
חורף חם ושבת לשום:) • כיכר השבת • שיחה • שָׁמוֹר וְזָכוֹר 14:59, 4 בנובמבר 2011 (IST)
שלום אני תמר, וזהו גם שם המשתמש שלי. לפני שנים הייתי פעילה (כתבתי למשל את הגירסא הראשונית לערך 'רות רבה'), וניסיתי לחזור היום.
אני לא זוכרת את הסיסמה שלי, וכתובת המייל שלי השתנתה, והישנה כבר לא פעילה.
אני זוכרת מה היא היתה, למקרה שזה עוזר, ורוצה לדעת איך אני יכולה לחזור לשם המשתמש הישן שלי.
האמת היא גם שאני לא ממש יודעת איך אוכל לראות את התשובה שלך, אבל אני אנסה למצוא. תודה,
תמר.213.151.41.68 22:01, 5 בנובמבר 2011 (IST)
עבר שבוע, ו alc עדיין בעמדת יחיד. האם אפשר להעביר כבר? בלנק - שיחה 22:00, 6 בנובמבר 2011 (IST)
בוקר טוב דניאל. ציפור קטנה לחשה לי שאתה שולט ברזי הפיסיקה ואני מעוניין להיעזר בך בכדי לעזור למשתמש חדש להעלות את הערך הראשון שלו לוויקיפדיה. ראה משתמש:Zokomoko/זרימה בלתי דחיסה. הערך היה קצר ולא בשל והעברתי אותו למרחב ערכיו של המשתמש. הוא עבד עליו, הרחיבו ופנה אליי בדף שיחתי. ציינתי בפניו מספר הערות טכניות, אך בהיבט התכני אינני מתמצא ולכן אשמח אם תוכל להעיף מבט ולחוות דעתך. תודה Assayas • שיחה • 09:26, 10 בנובמבר 2011 (IST)
לצערי איני יכול להיות לעזר רב. תחום העניין הראשי שלי הוא מתמטיקה ולא פיזיקה. אם אני לא טועה, במכניקת זורמים מתמצה שמעון, אבל הוא לא כל כך פעיל לאחרונה. פיזיקאים פעילים נוספים הם MathKnight, Eman, Setreset ו-Elaz85. אגב, קיים דף לא כל כך מעודכן, ויקיפדיה:תחומי עניין. דניאל • תרמו ערך 10:00, 10 בנובמבר 2011 (IST)
תודה Assayas • שיחה • 10:21, 10 בנובמבר 2011 (IST)
את הטור שלך בטילדה. תודה רבה. נהניתי לקרוא. קלאופטרה - שיחה 22:45, 14 בנובמבר 2011 (IST)
שמח לשמוע.:) דניאל • תרמו ערך 22:48, 14 בנובמבר 2011 (IST)
אכן מרתק, ישר כוח. הערה קטנה: אני לא חושב שהשם "Convex and concave polygons" בא כתוצאה משפה, אלא מכך שכשמדברים על תכונות של מצולעים, קעירות וקמירות נראות שקולות בתכונותיהן (אין זוית של מעל 180 לעומת יש; אין אלכסון שעובר בחוץ לעומת יש) בכל מקרה, כל הכבוד. שדדשכ • שיחה • י"ז בחשוון ה'תשע"ב • 22:58, 14 בנובמבר 2011 (IST)
לתחושתי (וזה עניין של דעה) מדובר בתכונות שעל דרך השלילה. כל זווית של קמור קטנה מ-180, לעומת יש זווית מעל 180 לקעור (לגבי האלכסונים, זו פחות או יותר ההגדרה). זה ניכר גם בקיומו של המונח קבוצה קמורה לעומת חוסר קיומו של קבוצה קעורה. לא סתם יש תחום שלם במתמטיקה לחקר הקמירות. דניאל • תרמו ערך 23:06, 14 בנובמבר 2011 (IST)
זה נכון, אבל לא בטוח שזה נובע מהתופעה שאותה תיארת בכתבה (כי לגביה אכן איו הבדל בין מצולע לקבוצה) בכל מקרה, בזכות זה התפרסמו שני ערכים שכתבתי, אז מי אני שאתווכח... שדדשכ • שיחה • י"ז בחשוון ה'תשע"ב • 23:16, 14 בנובמבר 2011 (IST)
אם כבר אנחנו עוסקים בנושא, יש לי חידה בשבילך שעלתה לי בעקבות שאלה תמימה שנשאלה בהכה את המומחה היום. האם ייתכן מצולע שכל אלכסון שלו אינו עובר בפנימו. וחזק יותר: כל אלכסון אינו עובר רק בפנימו? אם לא ראית את התשובה שלי בהכה, אל תסתכל. יש שם רמז. דניאל • תרמו ערך 23:23, 14 בנובמבר 2011 (IST)
גם אני אהבתי את הטור שלך, אבל שים לב שנפלו בו שתי תקלדות (הייתי מגיה, אבל אני לא בטוח מה הפרוטוקול). לגבי החידה, יש לה לפחות פתרון טריביאלי אחד, כך שאולי תרצה להוסיף "לא טריביאלי". קיפודנחש - שיחה 23:59, 14 בנובמבר 2011 (IST)
אשמח אם תתקן. לגבי הפתרון, אנא ציין את הפתרון הטריוויאלי, כדי שאוכל להתבייש בכך שלא ראיתי אותו. דניאל • תרמו ערך 00:03, 15 בנובמבר 2011 (IST)
למה לא נחשב? בגלל שהוא טריביאלי? . תקלדות: רק אחת: "לתקושרת". לגבי השנייה, או ששגיתי, או שמשום מה איני מצליחה למצוא אותה שוב. קיפודנחש - שיחה 00:48, 15 בנובמבר 2011 (IST)
ודרך אגב, זה קצת תלוי באופן בו מגדירים מצולע. למשל, אם מוכנים לקבל למשפחה גם מצולעים לא רגולריים (נדמה לי שזה המונח, אם כי אני אולי טועה - עברו איזה יומיים שלושה מאז [כמעט] סיימתי תיכון), כוונתי למצולעים ששתיים מצלעותיהם נחתכות, אז בהחלט יתכן שהאלכסונים בחוץ. למשל אם ABCD הוא ריבוע, תסתכל על המרובע ABDC: אלכסוניו הם AD ו-BC (שתיים מצלעות הריבוע המקורי) ושניהם מחוץ למרובע. קיפודנחש - שיחה 01:03, 15 בנובמבר 2011 (IST)
אכן. כוונתי למצולע בהגדרה המצומצמת, שאינו חותך את עצמו. דניאל • תרמו ערך 01:05, 15 בנובמבר 2011 (IST)
בעברית, כשאומרים "מצולע" מתכוונים שאינו חותך את עצמו (למשל בערך מצולע) בניגוד לאנגלית. אגב, אני נתקל לא פעם בשיבושים כתוצאה מכך בערכים.
בקשר לחידה, אפשר להשתמש במשפט שלכל מצולע ניתן לבצע טריאנגולציה (כך שקודקודי המשולשים על קודקודי המצולע) שדדשכ • שיחה • י"ח בחשוון ה'תשע"ב • 23:19, 15 בנובמבר 2011 (IST)
זו גם דרך (אני הצעתי באמצעות נוסחת אוילר). ואיך מוכיחים שלכל מצולע יש טריאנגולציה? דניאל • תרמו ערך 23:23, 15 בנובמבר 2011 (IST)
לא יודע, אבל אני מאמין ל-Mathworld. שדדשכ • שיחה • י"ח בחשוון ה'תשע"ב • 23:27, 15 בנובמבר 2011 (IST)
מסתבר שיש אפילו אלגוריתם שמוצא טריאנגולציה של מצולע ב-. מעניין מהו. בכל אופן, אם אתה כבר פה. שים לב שאני בשלבי הקמה של זה. דניאל • תרמו ערך 23:33, 15 בנובמבר 2011 (IST)
שנה עברה מאז יצא הגיליון האחרון, והנה זה קורה - הטילדה הרביעית חוזרת במהדורה מחודשת, ובעיצוב רענן!
מהו באמת תפקידו של הדייל? מדוע בן לאדן לא ידע מנוח בוויקיפדיה גם לאחר מותו? מי מאוכזבת ממצב החינוך בארץ? ואיזו ויקיפדית זכתה לתהילת עולם בוויקישיתוף?! מאמרים נוקבים וכתבות מרתקות נוספות ממתינים לכם בגיליון החדש!
ושוב, הדבר המחיש לי היטב, עד כמה התקשורת היומיומית בדפי השיחה של הערכים/ב-וק:במ/במזנון וכו' וכו' - אך מתקשרים מימדים צרים של מי אנו, וכאשר נגלה פתאום פן נרחב ונעים אחר של הדמות שמאחרי שם המשתמש/ת - זה קודם כל נעים מאוד וגם מועיל מאוד ... חומר למחשבה... יעל י 01:45, 16 בנובמבר 2011 (IST)
ממתינים לתגובתך בעניין שינוי השם • חיים 7 • (שיחה) • י"ט בחשוון ה'תשע"ב • 02:53, 16 בנובמבר 2011 (IST)
מה בגורל שינוי השם? • חיים 7 • (שיחה) • י"ט בחשוון ה'תשע"ב • 03:34, 16 בנובמבר 2011 (IST)
בדרך אליך שדדשכ • שיחה • י"ט בחשוון ה'תשע"ב • 21:42, 16 בנובמבר 2011 (IST)
דניאל שלום, אנא בדוק בארגז החול שלי את פרס אוסקר הנדלר.
הכנסתי את כל הקישורים לדפי הזוכים תחת שמותיהם שברשימה - פנימיים וחיצוניים כאחד, למען האחידות.
לחלק מהאמנים לא מצאתי דפים. האם נהוג לקשר לדף פייסבוק שלהם? לדף המספר עליהם באתר אחר, למשל של מוזיאון?
אנסה ליצור קשר איתם ולבקש כתובות, אם יש.
קטגוריה כתבתי רק פרסים ישראליים לאמנות. אולי צריך קטגוריה כפולה - גם פרסים ישראליים.
מה זה "מעקב אחרי דף זה?"
תודה רבה! Shoshie8 - שיחה 20:38, 17 בנובמבר 2011 (IST)
היי שושי. ישר כוח על כתיבת הערך! לא נהוג לקשר משמות אנשים החוצה לדפים אודותיהם. צרי את כל הקישורים כך שיהיו קישורים פנימיים. נכון שחלקם יהיו אדומים, מה שמעיד על אי-קיום הערך, אבל זה רק יעודד את כתיבתם בעתיד. מי שלא יכול לחכות לכתיבת הערכים יוכל לחפש את שמם בעצמו במנוע חיפוש. בכל מקרה, איננו נוהגים לקשר בשום מצב לדף פייסבוק.
אין צורך בקטלוג כפול לערך. מספיקה הקטגוריה הספיציפית יותר. לעניין המעקב, ראי עזרה:רשימת מעקב. בהצלחה! דניאל • תרמו ערך 18:21, 18 בנובמבר 2011 (IST)
שלום דניאל, חתימתך אינה מכילה קישור לדף שיחתך. נראה כי הדבר מקשה על ויקיפדים טריים לפנות אלייך (ראה מזנון). אנא הוסיף קישור לדף השיחה שלך בחתימה. תודה. קלאופטרה - שיחה 00:07, 18 בנובמבר 2011 (IST)
מהדיון במזנון אני מבין שלא היעדר קישור בחתימה בלבל אותם, אלא שהם פספסו את הקישור מדף המשתמש לדף שיחה. אני מעדיף את חתימתי פשוטה ככל הניתן, אך אין לי בעיה להציב קישור בולט לדף שיחה מתוך דף המשתמש. דניאל • תרמו ערך 18:27, 18 בנובמבר 2011 (IST)
היי דניאל, מה נשמע?
פתחתי ערך לניצן קייקוב, מפיק מוזיקלי ומלחין.
לראשונה שאני פותחת ערך בויקיפדיה והכל נראה לי כל כך מלחיץ ולא מובן.
זה הלינק לערך של ניצן:
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A0%D7%99%D7%A6%D7%9F_%D7%A7%D7%99%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%91
כתוב לי מעל הערך:
הועלו טענות לפיהן חסר בערך מידע שיבהיר את חשיבותו האנציקלופדית. אתם מוזמנים להרחיב את הערך על מנת להסיר את הספקות, או להסביר את חשיבותו בדף השיחה שלו.
מקובל להקצות לדיון פרק זמן של שבוע. (התבנית הוצבה בתאריך 18.11.2011.)
הערך יימחק, אלא אם במהלך השבוע ת/ימצא משתמש/ת בעל/ת זכות הצבעה, מלבד כותב/ת הערך, התומכ/ת באופן מנומק בהשארתו.
מה ניתן לעשות בנוגע לזה?
אשמח מאוד לתשובה ממך.
ענבל
שלום ענבל. ראשית, אין מה להילחץ. לפחות בשבוע הקרוב, שום דבר לא יקרה לערך. את ההודעה בראש הערך הניח חיפה-חיפה-עיר-עם-עתיד. היא מעידה שהוא לא משוכנע שניצן קייקוב חשוב מספיק כדי להופיע בוויקיפדיה (יש לציין שהוא הוסיף את ההודעה בטרם הרחבת את הערך). מה שעליך לעשות הוא לפנות לדף שיחה:ניצן קייקוב ולהסביר שם באופן מנומק מדוע לדעתך ניצן קייקוב חשוב מספיק כדי להופיע בוויקיפדיה. סביר שייתפתח בדף הזה דיון בעניין, כך שעליך להמשיך לעקוב אחר המתרחש שם. הערך עצמו לא רע בשביל ערך ראשון. הוא דורש עריכה קלה וניסוח קצת יותר אנציקלופדי, ורצוי להוסיף מקורות למידע בערך (מה שגם יעלה את הסיכויים להישארותו). כשיתפנה לי זמן אני מוכן לעזור ולערוך את הערך. בהצלחה! דניאל • תרמו ערך 22:16, 18 בנובמבר 2011 (IST)
הסרת מידע חיוני מהערך. למה? --RoyTek • שיחה 17:13, 19 בנובמבר 2011 (IST)
הסרתי רק את עניין הפעילות הביולוגית, שלא ברור למה הכוונה ואני לא בטוח שכך זה נקרא בעברית. ואת הערות השולייים מהסיבה שציינתי בדף שיחתך. דניאל • תרמו ערך 17:23, 19 בנובמבר 2011 (IST)
תקרא את הערך באינגליש ותבין.. העניין חיוני. --RoyTek • שיחה 17:42, 19 בנובמבר 2011 (IST)
אתה בטוח שכך זה נקרא בעברית? דניאל • תרמו ערך 17:43, 19 בנובמבר 2011 (IST)
למרות שאני לומד לבגרות בביולוגיה, לא נתקלתי במושג הזה בחיים, אך בתרגום חופשי אין תרגום יותר טוב. --RoyTek • שיחה 17:46, 19 בנובמבר 2011 (IST)
עדיף להשמיט פרט שאנו לא בטוחים לגביו, מאשר שיווצר מצב שמידע שיש לנו ספק לגביו מצוי בערך. דניאל • תרמו ערך 17:48, 19 בנובמבר 2011 (IST)
אין לנו ספק לגבי המידע אלא לגבי שמו. אין שום סיבה להשמיטו. אגב, אשמח אם תרחיב מעט את הערך. --RoyTek • שיחה 17:49, 19 בנובמבר 2011 (IST)
אין לנו מידע גם על שמו בעברית. תרגום ישיר לא תמיד נכון, כפי שגילית בעצמך כאשר תרגמת את השם הערך למונח שלא קיים. אני לא מבין בנושא, ולכן לא יכול להרחיב. דניאל • תרמו ערך
מה שאני מנסה לומר שאנחנו יודעים שהמושג הזה קיים ושהוא קשור למבנה מולקולרי. זה מספיק. --RoyTek • שיחה 18:52, 19 בנובמבר 2011 (IST)
סטודנט למתמטיקה (אני טועה?) רוצה לעזור לי להבין איזה משהו עלוב שנשגב מבינתי? צביה • כן? • 18:46, 19 בנובמבר 2011 (IST)
לא טועה. בשמחה. דניאל • תרמו ערך 18:48, 19 בנובמבר 2011 (IST)
אז ככה: אם יש לי סטיית תקן של טבלת שכיחויות כלשהי, שנניח יצאה לי 2.5, שמבטא את המספר הממוצע של בננות שאדם אוכל (?). עכשיו אומרים לי שכל בננה עולה 6 ש"ח, מהי סטיית התקן. כלומר, מה שאני עשיתי זה פשוט הכפלתי את זה ב-6, וזה אמור להיות נכון. רק מה שלא הבנתי זה, למה זה נכון? כאילו אמורים לשמור את היחס בין הממוצע, שגם אותו הכפלתי, לסטיית התקן? צביה • כן? • 20:27, 19 בנובמבר 2011 (IST)
סטיית תקן מודדת עד כמה הערכים שלך רחוקים מן הממוצע שלהם (סטיית תקן אינה הממוצע עצמו). אם הכפלת את כל הערכים שלך ב-6, אז גם כל המרחקים בינהם הוכפלו ב-6, ולכן גם המרחק שלהם מהממוצע הוכפל ב-6. מכאן שגם סטיית התקן מוכפלת ב-6. ראי סטיית תקן#תכונות סטיית התקן (תכונה שנייה). דניאל • תרמו ערך 21:38, 19 בנובמבר 2011 (IST)
תודה רבה! אגב, אהבתי ביותר את המאמר שלך בטילדה. אין דבר שחביב עלי יותר מקצת חפירות בלשניות. המשך סמסטר מועיל. צביה • כן? • 09:22, 20 בנובמבר 2011 (IST)