Allium neapolitanum

From Wikipedia, the free encyclopedia

Allium neapolitanum
Remove ads

L' aglia napulitana (Allium neapolitanum) hè una pianta chì faci parti di a famiglia di l'Amaryllidaceae.

Ulteriori informazioni L'aglia napulitana, Classifica scentifica ...
Remove ads

Discrizzioni

L'aglia napulitana, ancu cunnisciutu sottu à u nomu cumunu d'aglia di Napuli, hè una varietà d'aglia bastarda di a famiglia di l'Amaryllidaceae. 'Ssa pianta vivaci aghjunghji di regula un'altezza da 30 à 60 centimi. Si caratterizeghja da i so fogli liniari, stretti è di culori verdi scuru, chì misurani circa 10 à 30 centimi di longu. I fiora di l'Allium neapolitanum sò ragruppati in cucculi densi è sferichi, cumposti da fiurareddi bianchi stiddati. Ogni fiori misura à l'incirca 1 à 2 centimi di diamitru è pussedi sei tepali. L'aglia napulitana fiurisci d'aprili è di maghju.

Remove ads

Ripartizioni

L'aglia napulitana hè urighjinaria di u righjonu mediterraniu, induva edda hè largamenti sparta. Omu u trova par u più in i paesi di u circondu mediterraniu, tali l'Italia, a Grecia, a Spagna, a Turchia è u Maroccu. 'Ssa pianta hà ancu statu intradutta in altri righjoni di u mondu, in particulari in America subrana è in Australia, induv'edda s'hè naturalizata in certi righjoni.

L'aglia napulitana hè prisenti in Corsica ed hè cumuna.[1]

Remove ads

Tassunumia

L'aglia napulitana apparteni à u genaru Allium, chì ragruppa numarosi spezii d'aglia. Hè stata discrittu par a prima volta da u butanistu talianu Domenico Cirillo in u 1788. A spezia hè à spessu sinonimu di:

  • Allium pendulinum
  • Allium pendulinum var. neapolitanum
  • Allium pendulinum subsp. neapolitanum

Cumpusizioni

Allium neapolitanum hà dimustratu capacità antiussidanti in tutti l'organi di a pianta chì sò stati studiati è analizati[2]: u bulbu t'hà i più alti liveddi d'acitu ascorbicu. I casci inveci t'ani a più alta attività di catalasi è di glutationi perussidasi.

Cunsirvazioni

L'aglia napulitana hè una pianta cumuna è largamenti sparta in a so aria di ripartizioni naturali. Hè à spessu cultivata com'è pianta urnamintali in i giardini par causa di i so beddi fiora bianchi è di u so frundamu eleganti. Eppuri, certi pupulazioni di 'ssa spezia poni essa minacciati par via di a distruzzioni di u so ambienti naturali da l'urbanisazioni è l'agricultura intinsiva. Hè dunqua impurtanti di prisirvà i zoni induva l'Allium neapolitanum cresci naturalamenti cù u fini di garantiscia a so sopravvivenza à longu andà.

Remove ads

Rifarimenti

  • Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
  • Lucia Micheli, Cristina Nencini, Andrea Menchiari, Evaluation of antioxidant defense system of Wild Allium neapolitanum Cyr. From Italy, The Pharma Innovation Journal (2015); 4(3): 56-60

Noti

Altri prugetti

Loading related searches...

Wikiwand - on

Seamless Wikipedia browsing. On steroids.

Remove ads