Medicago polymorpha
From Wikipedia, the free encyclopedia
Remove ads
Medicago polymorpha hè una spezia di pianta chì faci parti di a famiglia di i Fabaceae.
Discrizzioni
Medicago polymorpha, ancu cunnisciuta sottu à u nomu cumunu di luserna pulimorfa, hè una pianta arbacea annuali appartinendu à a famiglia di i Fabaceae. Si caratterizeghja da i piccioli ritti, pudendu aghjunghja un'altezza da 30 à 60 centimi. I so casci sò cumposti da trè fuglioli uvali è dintati, d'un culori verdi chjaru. I fiora, di culori giaddu vivu, sò ragruppati in gaspi densi à l'estremità di i piccioli. I frutti sò vaini cuntinendu parechji graneddi.
Remove ads
Ripartizioni
Urighjinaria di u bacinu mediterraniu, Medicago polymorpha si hè sparta in numarosi righjoni di u mondu. Omu a trova in particulari in Auropa, in Africa subrana, in Asia uccidentali, in Australia è in America subrana. 'Ssa pianta hà a capacità d'adattà si à diffarenti tipi di terri, ciò chì spiega a so larga ripartizioni giugrafica.
Biulugia
Medicago polymorpha hè una pianta annuali chì si ripraduci par via di graneddi. Fiurisci di regula di branu è d'istatina, pruducendu numarosi fiora ricchi di nettaru. 'Ssi fiora attirani numarosi insetti inamacatori, tali l'abbi è i sbarabattuli. I graneddi di Medicago polymorpha sò spargugliati da u ventu è poni firmà durmenti in a terra mentri parechji anni prima di ghjirminà.
Tassunumia
Medicago polymorpha hè u nomu scentificu accittatu par 'ssa spezia. Hè ancu cunnisciuta sottu à i sinonimi siguenti : Medicago denticulata, Medicago maculata, Medicago monantha è Medicago scutellata.
Cunsirvazioni
Medicago polymorpha hè cunsidarata com'è una spezia invadenti in certi righjoni ind'edda hè stata intradutta. U so adattamentu rapitu à diffarenti ambienti è a so capacità à pruducia numarosi graneddi li parmettini di culunizà prestu nuveddi ambienti, à discapitu di i spezii indigeni. In 'ssi righjoni, misuri di gistioni sò missi in campu par limità a so prupagazioni è prisirvà a biudiversità lucali.
Remove ads
Rifarimenti
- Jeanmonod D. & Gamisans J. (2013) Flora Corsica (2 ed), Edisud.
Noti
Altri prugetti
Wikiwand - on
Seamless Wikipedia browsing. On steroids.
Remove ads